تشخیص اشتباه پزشک و خطری که از بیخ گوش کودک خرم آبادی گذشت

اشتباه پزشکی و سهل انگاری در رسیدگی اولیه قصه ای کهن است که گاه سلامت مردم را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « رها » دختری هشت ساله است که از گوش درد به همراه مادر به یکی از مراکز درمانی خصوصی در خرم آباد مراجعه می کند و طبق حساسیت های مادران به جای مراجعه به پزشک عمومی در نوبت ویزیت پزشک متخصص می نشیند.

 

بعد از ساعتی تحمل درد و ویزیت پزشک به رغم اصرارهای مادر برای درمان تکمیل و مشخص شدن علت گوش درد تنها به تجویز داروی استامینوفن اکتفا می شود.

 

مادر این کودک 7 ساله در این خصوص می گوید:«  19 تیرماه بود که نوبت اینترنی برای  درمان گوش دخترم از پزشک متخصص گرفتم.

 

دخترم می گفت: از شدت گوش درد سرم درد می کند و حالت تهوع دارم، وقتی خانم دکتر بچه را معاینه کرد گفت: این بچه که سالمه کمی  گوشش قرمز شده اما مشکلی ندارد.

 

وی ادامه داد: من به دکتر اصرار کردم که لطف کنید هر دو گوش بچه را معاینه کنید و اگر نیاز به تجویز تکمیلی است بنویسید که از سلامت گوش بچه مطمئن بشوم.

 

این مادر افزود: پزشک با اصرار من هر دو گوش کودک را معاینه کرد و گفت: این بچه مشکلی ندارد و بچه ها در این سن برای جلب توجه گاهی خود را به بیماری میزنند.

 

وی ادامه داد:  به دکتر یادآوری کردم که دخترم اهل جلب توجه نیست و واقعا چند روزی است که گوش درد دارد و اگر امکان دارد بازهم معاینه کنید که گفتن نه نیاز نیست و برایش قطره استامینوفن تجویز کرد.

 

وی بیان کرد: بعد از رسیدن به خانه دوباره دخترم گفت: مادر خیلی گوشم درد می کند و حالت تهوع و سر درد دارم.

 

وی افزود: به همسرم گفتم این گوش درد عادی نیست و با اصرار به همسرم این بار به مطب یکی دیگر از متخصصان گوش، حلق و بینی مراجعه کردیم.

 

این مادر لرستانی افزود: دکتر متخصص در معاینه اولیه گوش از من خواست بچه را محکم بغل کنم که گوش بچه را معاینه کامل کنم و درحالی که با بچه گرم شوخی کردن بود و نوک مداد را  از گوش بچه بیرون آورد.

 

این مادر افزود: اگر به تشخیص اشتباه دکتر بیمارستان اعتماد کرده بودم در مدت کوتاهی نوک مداد درگوش دخترم عفونت می کرد و به پرده گوشش آسیب جدی وارد میشد و به گفته پزشک متخصص دوم در این صورت باید با جراحی نوک مداد  خارج می شد و کودک شنوایی خود را از دست می داد.

 

نویسنده ضمن  قدر دانی از زحمات ارزشمند کادر درمان بویژه در حوزه مقابله با بیماری کرونا، گاهی حساسیت ها در حوزه درمانی هم می تواند نجات بخش و تضمین کننده سلامت مردم  باشد.

 

کد خبر 1075437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha