حادثه ورزشگاه چوار یک حادثه بی بدیل در جهان ورزش است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر چوار، گفت: حادثه زمین فوتبال شهر چوار، در ورزش و فوتبال جهان یک واقعه بی بدیل و بی نظیر و نشان دهنده عمق دشمنی با ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام محمد صفری، امام جمعه شهر چوار، صبح امروز (23 بهمن) در یادواره شهدای زمین فوتبال این شهر، اظهار کرد: زمین فوتبال چوار به طور قطع با زمین کربلا در اتصال و ارتباط بوده چون که کاری که دشمنان بعثی در این زمین فوتبال کردند از جنس حادثه کربلا بود.


وی با بیان اینکه دشمنان بعثی ناجوانمردانه ورزشکاران این دیار را به شهادت رساندند، افزود: 15 شهید در این ورزشگاه پرو بالشان مظلومانه در آتش کینه دشمن بعثی سوخت و به فیض شهادت نائل آمدند.


حجت الاسلام صفری، با بیان اینکه شهادت و برگزاری یادواره شهدا یک ابراز مقدس است، گفت: برگزاری یادوراه شهدا یک ابزار برای رسیدن به یک هدف و غایت مقدس است که ما هم بتوانیم با یاد، نام و ذکر شهدا در مسیر این شهدا قرار گرفته و راه آنان را ادامه دهیم.


امام جمعه شهر چوار، با اشاره به اینکه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شهادت خود راه صدساله را یک شبه طی کردند، ابراز کرد: نسل جوان و انقلابی امروز می توانند با تاسی از این شهدای بزرگ، در مسیر سعادت و ترقی گام بردارند.


وی، با بیان اینکه تذهیب، ورزش و تحصیل سه ویژگی مهم است که باید جوانان از آن بهره مند شود، یادآور شد: نسل جوان و انقلابی باید امروز با درس گرفتن از شهدا و قدم نهادن در مسیر آنان در راه ترقی و پیشرفت ایران اسلامی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکنند.


حجت الاسلام صفری در ادامه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، حضوری پر شور و شعور مردم و درس عبرتی برای همگان و به ویژه دشمنان نظام اسلامی بوده است.


وی، افزود: مردم با حضور دشمن شکن خود در 22 بهمن، عزتی بزرگ برای نظام و ملت کسب کردند و مردم باید این حضور خود را در 12 اسفند سال جاری با مشارکت خود انتخابات تکمیل کنند.


امام جمعه چوار ابراز کرد: مردم با حضور خود در 12 اسفند سال جاری عظمت و شکوه خود را به رخ دشمنان خواهند کشید و با دیگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت خواهند کرد.


حجت الاسلام صفری، با اشاره به اجرای مجموعه ورزشی در این زمین فوتبال خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان استانی و اجرای درخواست می شود که در راه اندازی هر چه سریعتر این مجموعه ورزشی تلاش کنند.


گفتنی است، در این مراسم که در زمین فوتبال شهر چوار برگزار شد، جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان حضور داشتند.


پیشینه: استان ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس 76 شهید ورزشکار را تقدیم آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.


پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 107550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha