شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان افتتاح شد

شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان عصر امروز با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۴۳۵ هکتار افتتاح شد؛ این شهرک قابلیت آماده سازی ۱۰۰۰ هکتار را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم اظهار کرد: صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در کشور رشد 21 درصدی داشته است.

 

مهدی صادقی‌نیارکی با اشاره به فعالیت 28 رشته در حوزه صنعت گفت: روند تولید واحدهای صنعتی در کشور طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال پروانه‌های صادر شده نیز این رشد به میزان ۱۵ درصد بوده است، افزود: در خصوص تعداد جواز تاسیسی نیز در دو ماهه امسال رشد 27 درصدی داریم.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه احداث طرح‌های جدید و نیز فعالیت واحدهای صنعتی با همه توان حاکی از فراهم شدن مسیر توسعه صنعتی در کشور بوده است، گفت: اگر خواهان سرریز شدن سرمایه‌ها به سمت تولید هستیم، باید زمینه حمایت بیش از پیش از تولیدکنندگان را فراهم کنیم.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بخشی از اشتغال روستایی به واسطه راه‌اندازی این شهرک محقق خواهد شد، گفت: برای تحقق این امر، منظومه روستایی تدوین شده و علاوه بر این تعدادی از واحدها نیز به عنوان معین روستاها انتخاب شدند.

 

فتح الله حقیقی افزود: طبق قراردادی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است، شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان که تا ۱۰۰۰ هکتار قابلیت آماده‌سازی دارد، در گام اول در ۴۳۵ هکتار آماده‌سازی شده است.

 

وی افزود: ۱۰ درصد از مساحت شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان به ۶ واحد واگذار شده و هشت بخش مختلف نیز مجوزهای لازم را از اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان کسب کرده‌اند.

کد خبر 1075828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha