نمایش «تکه های سنگین سرب» به روی صحنه می‌رود

پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در محل بیت امام جمعه تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی از پوستر نمایش «تکه های سنگین سرب» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و جمعی از هنرمندان و عوامل این نمایش حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در این مراسم نقش شهید چمران در عملیات آزادسازی حصر سوسنگرد را بی بدیل عنوان کرد و افزود: چمران؛ چریکی عالم و مجاهد بود و نفس خود را از قیودی رهانیده بود که هر یک به تنهایی می توانست او را از مسیر سلوک دور کند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که وحدت و همدلی نیروها در آن مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت و به نوعی رمز پیروزی این عملیات بود؛ گفت: فرماندهی شهید چمران و رشادت نیروهای چمران، حضور مقام معظم رهبری  و لشکر همیشه پیروز عاشورای آذربایجان از مهمترین عوامل شکست حصر سوسنگرد بود.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای عوامل نمایش تکه های سنگین سرب، از زحمات اهالی تئاتر قدردانی کرد و افزود: اهالی هنر اهمیت موضوع را درک کرده اند و در این راه پرتلاش ظاهر شده اند. امیدوارم بعد از این نیز به مسائل و وجوه مختلف جنگ بپردازند.

همچنین در ابتدای مراسم بابک دانش پناه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ضمن ابراز خرسندی از آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس، بازگشایی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) و همزمانی آغاز اجراهای نمایش «تکه های سنگین سرب» با این رویداد را امری خیر دانست و افزود: تلاش ما در سازمان حمایت از فرهنگ و هنر است و در این راه فعالیت های بسیاری نیز انجام گرفته و این رویکرد در آینده نیز ادامه خواهد  داشت.

سعید رضانژاد، تهیه کننده و کارگردان نمایش «تکه های سنگین سرب» نیز در سخنانی اظهار داشت: بازگشایی ساختمان قدیمی تئاتر شهر که با اهتمام مسئولان امر صورت گرفت چراغ امیدی در دل هنرمندان این شهر روشن کرد. امیدواریم در چهلمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در مجموعه فرهنگی هنری تربیت میزبانی خوبی را از علاقه مندان به تئاتر به عمل آوریم.

رضانژاد به خصائل اخلاقی شهید چمران اشاره کرد و افزود: چمران چریک جنگ های نا منظم نبود، او شاعر جنگ های نا منظم بود. قرار است بخشی از زندگی دکتر مصطفی چمران را در لبنان روایت کنیم که به قلم ایوب آقاخانی، نویسنده تبریزی نگاشته شده و با بازی حامد منافی و نیلوفر کامران به روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است، این نمایش از روز شنبه 26 تیر ماه در پلاتو استاد صادقی مجموعه فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر تبریز) به روی صحنه می رود. سعید رضانژاد متن ایوب آقاخانی را کارگردانی خواهد کرد. حامد منافی و نیلوفر کامران نیز بازیگران نقش دکتر چمران و غاده همسر او را اجرا خواهند کرد. همچنین رامین ریاضی مشاور سعید رضانژاد در امر کارگردانی این نمایش است.

کد خبر 1075993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha