روزهای کارکرد کارخانه قند شیروان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: روزهای کارکرد کارخانه قند شیروان افزایش یافت.

«محسن طیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال نخستین بار است که کارخانه قند شیروان سه بهره برداری چغندر پاییزه، تصفیه شکر خام و چغندر بهاره دارد در صورتی که استاندارد فعالیت کارخانه های قند در سال ۹۰ روز است با این شرایط کارخانه حداقل ۸ ماه فعال می ماند که این امر موجب افزایش روزهای کارکرد کارخانه در سال و ایجاد اشتغال مستقیم حداقل برای 700 نفر شده است.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان با بیان اینکه اینک 700 نیرو در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه قند شیروان با ظرفیت دوهزار و 500 تُن در روز کار می کند.

 

طیبی عنوان کرد: امسال برای نخستین بار 54 هزار تُن چغندرقند پاییزه از استان گلستان به کارخانه قند شیروان تحویل داده شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون از این میزان 42 هزار تُن چغندر مصرف شده است، خاطرنشان کرد: امسال از سطح دو هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت این محصول، پیش بینی جذب 100 هزار تُن چغندر می شود.

 

وی تصریح کرد: امسال در این کارخانه ۳۵ هزار تُن شکر خام تصفیه شده که 15 هزار تُن دیگر هم جذب شده و در حال  ارسال به شیروان است.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان افزود: شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

 

به گفته طیبی این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

 

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تُن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

 

کد خبر 1076256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha