ثبت نام ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت وام ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر دارد و گفت: مسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن پیش بینی شده و برای افرادی است که تاکنون دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی شب گذشته (شنبه ۲۶ تیر) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما از ثبت نام ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن پیش بینی شده و برای افرادی است که تاکنون دریافت نکرده اند. در این دولت سعی کردیم حق الزحمه مشاوران املاک را از این وضع خارج کنیم و اتحادیه املاک هم همکاری خوبی داشت و امیدواریم مسیر خودش را طی کند که مورد استقبال مشاوران املاک درستکار و حرفه‌ای که نیاز جامعه را پوشش می‌دهند، است و هم کمک می‌کند جریان سوداگری را پالایش کنیم و نظام معاملات ملکی قابل اعتمادتر شود.

 

 

وی درباره قرارداد‌های اجاره بها هم گفت: بخش اجاره بها یک بخش خصوصی است و ملک، حقوق مردم است و بر این اساس فردی نمی‌خواهد واحد خود را اجاره دهد و از نظر حاکمیت فقط می‌توان مالیات دریافت کرد و فردی می‌خواهد اضافه‌تر از قانون تعیین شده اجاره بگیرد باید از این فرد مالیات دریافت کرد و این همان کاری است که در دنیا انجام می‌شود. این برای اولین بار در تاریخ کشور است که دولت البته به دلیل کرونا درباره اجاره بها مقرراتی را وضع می‌کند و تنها راهی که بتواند جلوگیری از شیوع کرونا در این زمینه داشته باشد، قانون اجاره بهاست که موثر هم بود.

 


اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۹ حداقل ۶۵ درصد میزان اثاث کشی بر اساس همین قانون اجاره بها کاهش داشته و این آمار در شهر‌های دیگر غیر از تهران بالای ۸۰ درصد بوده است، گفت: شکایت‌هایی که به شورای حل اختلاف رسیده در طول سال ۹۹ و تا قبل از مصوبه جدید هزار و ۳۰۰ مورد بوده است. مالکان برای تخلیه واحد خود شکایت کرده اند که حدود ۳۰۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است و بقیه در شورای حل اختلاف به صلح انجامیده است. نکته دیگر هم انصاف مالکان در مورد اجاره بها برای مستاجران است.

 


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای مستاجران ودیعه مسکن کارسازی کردیم و پنج هزار میلیارد تومان به ۲۲۵ هزار خانوار پرداخت شده است، افزود: مهم‌ترین اقدام این بود که هم سقف اجاره بها را اعلام و هم یک ودیعه‌ای را به مردم پرداخت کنیم.

 


وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پیش بینی کردیم، ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ هزار خانوار ثبت نام کرده اند و این وام برای افرادی است که تاکنون دریافت نکرده اند و سقف این وام برای تهران به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. دلیل اصلی پرداخت این وام این است که مردم اثاث کشی نکنند و ما زمین ۹۹ ساله برای ساخت واحد اجاره‌ای می‌دهیم.

کد خبر 1076556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha