طرح جامع اسناد الکترونیکی ملی، نقطه عطف تاریخی در حوزه مدیریت اسناد دولتی  است

فرزاد دادرس طرح جام را یکی از ارکان دولت الکترونیک دانست و گفت: طرح جامع اسناد الکترونیکی ملی، نقطه عطف تاریخی در حوزه مدیریت اسناد دولتی است که در هیچ دوره ای در کشور این اتفاق روی نداده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری طرح جام  (مدیریت نظام‌مند اسناد الکترونیکی کشور ) صبح امروز یکشنبه 27  با حضور مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، علی رضا انتهایی، مدیرکل پردازش منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی، علیرضا بدرلو، رییس گروه اسناد الکترونیک سازمان اسناد و کتابخانه ملی و فرزاد دادرس ، مدیر کل توسعه خدمات دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد .

 در این نشست «فرزاد دادرس» ، مدیر کل توسعه خدمات دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اجرای طرح جام در این سازمان گفت: چه چیزی باعث شد که بخواهیم بر روی پروژه جام متمرکز شویم، نه اینکه دستگاه های دولتی سامانه ای برای مدیریت اسناد ندارند. نه دستگاه های دولتی سامانه های متفاوتی دارند که از استانداردهای متفاوتی پیروی می کنند و وحدت رویه ای ندارد و تضمین بازخوانی این اسناد را نیز  ندارند. جام و جامعیت اش با هدف ساماندهی این سامانه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود:  سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ارتقای دانش است و از جمله سازمان های پیشرو در این دانش  در ایران هست و در دنیا نیز تنها پنج  کشور به این سامانه دسترسی دارند.

 

مدیر کل توسعه خدمات دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه طرح جام را می توان یکی از ارکان دولت الکترونیک دانست،  گفت: طرح جامع اسناد الکترونیکی ملی، نقطه عطف تاریخی در حوزه مدیریت اسناد دولتی هستیم در هیچ دوره ای در کشور این اتفاق روی نداده است و برای اولین چرخه الکترونیک اسناد کشور تعریف شد با استانداردها مورد تعریف است. طرح جام ایران با کشورهای دیگر تفاوتی دارد؛ کشورهایی مثل استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، انگلستان و عمان به عنوان کشورهای پیشرو در این روش بودند اما به دلیل هیچ کدام از این کشورها پیاده سازی از ابتدا را نداشتند، مدل جام در یک سطح بالاتری از این کشورها است.

کد خبر 1076804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha