المپیاد ورزشی زندانیان در آستارا برگزار می شود

خاصی پور گفت: پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان در هفت رشته در شهرستان آستارا برگزار می شود.

«وحید خاصی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان به همت اداره زندان عمومی و همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار می شود.

 

رییس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا با بیان اینکه این المپیاد همزمان با سراسر کشور در روزهای ۵ و ۶ مرداد ماه در محل اداره زندان برگزار می شود، افزود: دارت، مینی فوتبال، والیبال، طناب کشی، طناب زنی، مچ اندازی و شطرنج رشته های این المپیاد هستند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از ورزشکاران زندانی در المپیاد با یکدیگر به رقابت می پردازند، تصریح کرد: نفرات برتر این المیپاد ورزشی به مسابقات استانی راه می یابند.

 

خاصی پور در مورد اهمیت ورزش برای زندانیان گفت: ورزش به عنوان عاملی تربیتی باعث می شود تا زندانیان علاوه بر ارتقای سلامتی و تندرستی با شکوفایی استعدادها روبرو شده و بتوانند در مسیر اصلاح و تربیت صحیح گام بردارند.

 

رییس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا با اشاره به آثار روانی ورزش برای روحیه زندانیان، خاطرنشان کرد: توجه به ورزش زندانیان می‌تواند زندگی آنها را که به هر دلیل از اجتماع جدا شده اند را متحول ساخته و فشار ناشی از تحمل حبس را کاهش دهد.

 

گفتنی است، پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان همزمان با سراسر کشور از یکم تا ۲۰ مرداد برگزار می شود.

کد خبر 1076884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha