اجرای طرح ۳۰۷۰ انقلاب بزرگ الکترونیکی کردن خدمات در تامین اجتماعی بود

ملکشاهی با بیان اینکه مجموع بیمه‌شدگان این سازمان ۲۸۸ هزار نفر و معادل ۴۸ و نیم درصد جمعیت استان است، گفت: ارائه ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری موجب کاهش۷۰ میلیون مراجعه بیمه شدگان این سازمان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام، شامگاه یکشنبه(۲۷ تیر) در نشست مجازی با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: ۲۸۸ هزار نفر معادل ۴۸ و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به ایلام و کمترین بیمه‌شده نیز مربوط به شعبه ملکشاهی است.

 

«سهیلا ملکشاهی» ابراز کرد: با توجه به اهمیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان بدلیل بهینه سازی معیشت آنها و اجرایی شدن این طرح  منابع این طرح تامین شده و استمرار این طرح در سنوات آتی برای منابع سازمان امکانپذیر است و منابع قابل اتکا در سازمان  طبق بررسی های انجام گرفته وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را بر اساس عدالت اجتماعی اجرا کرده است، ابراز کرد: در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان با اجرای همسان‌سازی هیچ مستمری بگیری وجود ندارد که از اسفند ۹۸ تاکنون کمتر از یک و نیم برابر حقوق دریافتی خود دریافت کند و  پرداخت هزینه های مستمری بگیران قبل از اجرای همسان‌سازی یک و نیم برابر مبلغ جمع کل پرداختی های سازمان شده و هر فردی بر مبنای سوابق مندرج در پرونده شامل اعمال افزایش حقوق گردیده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: یکی از اعتراضاتی که به همسان سازی و متناسب سازی شده خواست تعدادی از مردم اجرای همسان‌سازی است اما سازمان نمی‌تواند متناسب سازی اجرا کند زیرا بر اساس قانون عدالت اجتماعی و اقتصادی افرادی که ۱۰ سال حق بیمه دارند، می توانند از مزایای بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت کرده برخوردار باشد و این یک امر عادلانه است.

 

ملکشاهی ادامه داد: افراد دارای ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه کار می توانند تقاضای بازنشستگی کنند و افرادی که ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه دارند، می‌توانند به نسبت پرداخت سنوات بیمه شان از مزایای بازنشستگی استفاده کنند اما بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که همواره نباید بازنشسته کمتر از حداقل دریافتی یک کارگر دریافت کند در خصوص این افراد اعمال نمی‌شود و صرفاً به تعداد سنوات پرداخت حق بیمه، مستمری آنان محاسبه  می‌شود و بازنشستگی به آنها پرداخت می‌شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به دو بخش تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت، یادآور شد: در این دو بخش مخصوصا تعهدات بلند مدت پس از اجرای متناسب سازی  ماهانه حدود ۷۲ میلیارد تومان اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام به جامعه هدف پرداخت می نماید.

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: مجموع بیمه‌شدگان این سازمان ۲۸۸ هزار نفر و معادل ۴۸ و نیم درصد جمعیت استان می باشد که از این تعداد  شهرستان ایلام با جمعیت ۱۳۶ هزار و۳۰۰ نفر بیشترین  و شهرستان ملکشاهی با ۷ هزار نفر کمترین بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

 

وی در خصوص طرح ۳۰۷۰ این سازمان نیز گفت: این طرح یک انقلاب بزرگ الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و تعداد ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و بر اساس محاسبات انجام شده با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه بیمه‌شدگان از شعب سازمان کاهش پیدا کرده است.

 

ملکشاهی افزود: این ۳۰ خدمت هم به لحاظ اقتصادی و نیز به لحاظ تکریم ارباب رجوع بسیار استثنایی است و مردم می‌توانند از طریق موبایل در خانه از خدمات اصلی سازمان از جمله خرید خدمت سربازی، سوابق بیمه‌ای، دستمزد، شغل و همه آنچه در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است، می‌توانند با مراجعه به این سامانه برخوردار شوند.


مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام عنوان کرد: در زمینه ی خدمات غیرحضوری در حوزه ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، ۱۰۰ درصد کارفرمایان لیست و حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند.

 

ملکشاهی خاطرنشان گرد: ذینفعان این سازمان شامل بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir در این سامانه ثبت نام و درخواست های خود را مطرح و پیگیری کنند.

 

ملکشاهی در خصوص واحدهای تولیدی مشکل دار نیز گفت: در این زمینه سازمان سعی کرده در کنار کارگاه‌های تولیدی قرار بگیرد و خوشبختانه تمام کارگاه هایی که دچار مشکل بیمه هستند را با استفاده از اقساط طولانی‌مدت و شرایط بخشودگی جرائم حمایت کنیم و با وجود مشکلات فراوان در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با پرداخت حقوق مستمری‌بگیران هیچ گاه سبب تعطیلی هیچ کارگاهی نشدیم و در بحث کرونا نیز مدت پرداخت بیمه هایی که از سازمان مرکزی ابلاغ می‌شد امهال و پرداخت حق بیمه را به زمان دیگری موکول کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد به جز اینکه تعدادی از کارفرمایانی که در واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند، انتظار دارند از کمک دولت استفاده کنند که سازمان تامین اجتماعی نمی تواند به این موضوع ورود کند.

کد خبر 1076944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha