سرانه مصرف برق در کشور ما پایین تر از متوسط جهانی است

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ میلیون مشترک خانگی در حوزه برق داریم، گفت: به لحاظ سرانه مصرف ما در جهان پایین تر از متوسط هستیم.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بحث خاموشی ها گفت: با توجه به اینکه از دیروز مجدد موج گرما کشور را فرا گرفته است احتمالا بحث مصرف بیشتر خواهد بود اما سعی بر این است که تدبیری شود که خاموشی ها به کمترین حد ممکن برسد و در واقع موج گرمای جدید خاموشی را به دنبال نداشته باشد.

 

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما تلاش کرده ایم با تقسیم کار و مدیریت برق کشور کمترین خاموشی ها را داشته باشیم از طرفی زمان بندی تعمیرات و تعطیلات تابستانی را در صنایع تقسیم بندی کرده ایم به طوری که در کل کشور اینها تقسیم شوند. در کنار آن تعطیلی پنج شنبه ها نیز اقدام خوبی بوده است که به کاهش مصرف کمک کرده است.

 

وی ادامه داد: جمعی از تدابیر، اقدامات و تصمیمات و هم افزایی ها برای این است که کمترین خاموشی ها را داشته باشیم که امیدواریم موضوع غیر مترقبه ای پیش نیاید، وزارت نیرو نیز به مردم و مجلس قول داده است که این مسئله یعنی بحث قطعی برق و خاموشی ها را نداشته باشیم.

 

حسنوند تصریح کرد: در حال حاضر مشترکین خانگی ما 38 میلیون نفر هستند و به لحاظ سرانه مصرف در جهان ما پایین تر از متوسط هستیم. میانگین مصرف در جهان حدود سه هزار و 400 کیلووات در ساعت است که ما سه هزار کیلووات در ساعت میانگین مصرف مان است. برخی کشورها میانگین مصرف شان 40 الی 50 هزار است. در واقع مشترکین خانگی ما جزو بهترین مصرف کننده ها هستند و بسیار رعایت می کنند. درست است درصدی از مشترکین پرمصرف هستند که البته برنامه لازم برای برخورد با آنها پیش بینی شده است اما درصد قابل توجه ای رعایت می کنند.

 

وی از مهمترین مشکلاتی که باعث کاهش تولید برق در کشور شده است کاهش بارش عنوان کرد و گفت: کاهش تولید نیروگاه برق آبی، تابستان زودرس، افزایش دما، عدم تحقق برنامه ها در تولید برق سیکل ترکیبی، عدم تحقق در تولید برق تجدیدپذیر، صادرات و برخی واردات باعث شد که ما تابستان امسال را مقداری در حوزه برق مشکل داشته باشیم.

 

حسنوند همچنین گفت: در حال حاضر ما صادراتمان را که به چند کشور انجام می شد، قطع کردیم و بحث واردات را از دو کشور آسیای میانه به صورت محدود داریم.

کد خبر 1077027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha