کانون های مساجد گیلان میزبان عاشقان اهل بیت(ع) در روز عرفه

مردم مومن گیلان امروز با حضور در کانون های فرهنگی هنری مساجد با زمزمه دعای عرفه هوای استان را معنوی کردند.

خبرگزاری شبستان از رشت، سمیه اکبرپور؛ امروز عرفه‌ای دیگر با حال و هوای متفاوت از سال‌های پیش از راه رسید، عرفه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در حیاط مساجد و فضای باز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد. فرصتی کوتاه برای جا ماندگان.

 

در این روز درهای رحمت و بخشش الهی باز می‌شود و بدون شک مهمترین و بهترین فرصت طلایی برای توبه است. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود، برای او بخششی، نخواهد بود جز اینکه در عرفه حاضر باشد».

 

امام حسین (ع) عرفه را به جاماندگان از درب بخشایش شب قدر هدیه کرد. روزی سرشار از معرفت الی الله و مقدمه‌ای بر خودشناسی برای رسيدن به سلوك الهی.

 

اما امسال برگزاری مراسم عرفه با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور در فضای باز مساجد میزبان مومنانی است که قلب‌شان مالامال از عشق زمزمه مناجات عارفانه عرفه است تا ميثاقی جديد با خدا ببندند و از خداوند مي‌خواهند كه:' پروردگارا به سوی تو روی آورم و به ربوبيت تو گواهی دهم و اعتراف كنم كه تو تربيت كننده و پرورنده منی و بازگشتم به سوی توست مرا با نعمت آغاز فرمودی قبل از اين كه چيز قابل ذكری باشم.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با بیان اینکه دعای عرفه درس عرفان و معرفت شناسی است به خبرنگار شبستان گفت: روح عرفان و معرفت در عرصه توحید الهی در فرازهای مختلف این دعا موج می زند و سالکان راه حقیقت را در طی مراحل سیر و سلوک استوارتر، مصمم تر و مشتاق تر می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مومنان در روز عرفه با جهاد اکبر و قربانی کردن هوای نفس به دنبال کسب معرفت و شناخت خود و خدایشان هستند افزود: برگزاری با شکوه دعای عرفه و برنامه‌های معنوی آن در افزایش روحیه عبودیت و بندگی مردم و پررنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی مؤثر است.

 

وی با بیان اینکه در روز عرفه همه کانون های شهری و روستایی سراسر گیلان میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند افزود: مراسم قرائت دعای عرفه امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس و لزوم پرهیز از تجمع‌ها با محدودیت‌هایی همراه بوده و در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

وی همچنین به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روز عید سعید قربان اشاره و اعلام کرد:برگزاری جشن ها، نصب بنر، پخش بروشور، برگزاری جلسات سخنرانی، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)از برنامه‌های پیش بینی شده در این عید است.

 

آری، مردم مومن و ولایتمدار گیلان با حضور در مصلاها، گلزار شهدا، مساجد و تکایا با زمزمه دعای روحبخش عرفه و تضرع به درگاه الهی، طلب عفو و بخشش کردند چراکه در این روز بخشش الهی با درخشش خود دیگر نعمت‌های الهی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

کد خبر 1077179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha