برگزاری مراسم دعای عرفه در ۱۱۲ نقطه استان مرکزی/جشن های مردمی با رعایت پروتکل های بهداشتی

حجت الاسلام عباسی از برگزاری مراسم دعای عرفه در ۱۱۲ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام «مهدی عباسی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و روز عرفه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دعای پرفیض و باشکوه عرفه و نماز عید قربان در ۱۱۲ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال تا این لحظه ممنوعیت برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید را نداریم، افزود: ستاد کرونا تا این لحظه مخالفتی نداشته ولی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی یک اصل مهم است.

 

وی اضافه کرد: طبق آخرین مصوبه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی، نماز عید قربان و دعای عرفه در ۱۱۲ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و در فضایی باز برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر شهرستان های استان در شرایط نارنجی از لحاظ رنگبندی کرونایی قرار دارند، بیان کرد: بر طبق موافقت کلی ستاد مقابله با کرونای استان برنامه های عید سعید قربان در سطح استان مرکزی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری جشن های مردمی در مساجد

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشن های مردمی در مساجد و نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: این جشن ها نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مساجد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: در هفته جاری برنامه های جشن مردمی در مساجد و هیئت های مذهبی برگزار و دعای عرفه در سراسر استان برگزار خواهد شد و هم استانی های عزیز می توانند از این برنامه ارزشمند بهره کافی ببرند.

 

وی اضافه کرد: مسئولین و خادمین هیات ها و مساجد باید برای برگزاری دعای عرفه که یکی از برنامه های مهم معنوی در این ایام محسوب می شوند تدبیر ویژه داشته باشند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه هیات های مذهبی در این مدت کرونایی نشان داده اند به پروتکل های بهداشتی کاملا مقید هستند و قطعا در برنامه های جاری این مسئله رعایت خواهد شد.

کد خبر 1077199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha