عرفه روز تحول درونی و انقلاب معنوی است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: عرفه، روز تحول درونى و انقلاب معنوى براى هر مسلمان بيدار و آگاه است و روز عرفه از مصاديق بارز ايام الله است و در این روز زمينه ها و مقدمات بيشترى براى ره یابی انسان به سوى کمال و سعادت وجود دارد.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به این که روز عرفه ایام الله است، گفت: روز عرفه، روز خدا است و این رور فصل تازه اى در زندگى انسان ها بوده و درس عبرتى به آنها می دهد.


امام جمعه زهکلوت بیان کرد: عرفه، روز تحول درونى و انقلاب معنوى براى هر مسلمان بيدار و آگاه است و روز عرفه از مصاديق بارز ايام الله است و در این روز زمينه ها و مقدمات بيشترى براى ره یابی انسان به سوى کمال و سعادت وجود دارد آمرزش گناهان، قبولى طاعات، آشنايى بيشتر با معارف اسالمی، تفکر و تامل در گذشته و آينده، برآورده شدن حاجات و توجه ويژه خداوند متعال به بندگان از جمله آنها است.


وی از عرفه به عنوان فرصتی دوباره یاد کرد و افزود: عرفه روز بيداری است و به مثال اين می ماند که یک نفر از ما در کما به سر می برد و ضريب هوشی مان زير پنج است اما به يک باره دوباره خدا زنده اش می کند و به او می گويد؛ یک روز به تو فرصت می دهم در اين یک روز که به تو فرصت داده ايم چه می کنی؟.


حجت الاسلام بامری ادامه داد: عزيزان منظور از حالت کُما، حال گناه ما است و روز عرفه فرصت دوباره خدا به ما انسان ها برای رهایی از گناهان است از رو به اين روز شريف عرفه می گويند.


امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: عرفه يعنی روز بازگشت به سوی خدا و دور ريختن آلودگی های روح و ترک معصيت و گناه پس خوب است که در اين روز شريف به آثار گناه بپردازيم و ببينيم گناه چه پيامدهايی در زندگی ما به جا می گذارد که بايد از آن دوری کرد.


وی با بیان این مطلب که تغییر نعمت و گرفتن حیات طیبه از آثار مخرب گناه هستند، اظهار کرد: اولين اثر گناه تغير نعمت است، پيامبر اکرم (ص) فرمودند؛ گناهان نعمت ها را تغيير می دهند، بعضی از نعمت های الهی عبارت از نعمت بينايی، شنوايی، راه رفتن و دیگر نعمت ها که قابل شمارش نیستند و اما امروز در دعای عرفه سيدالشهدا (ع) به اين نعمات کامال می پردازد.


حجت الاسلام بامری ابراز کرد: نعمتی بالاتر از همه نعمت های الهی که ساير نعمت ها در خدمت اين نعمت هستند، نعمت ولایت اهل بيت (ع) است پس خيلی بايد مراقب باشيم و قدر شناس این نعمت بزرگ بوده حق آن را رعایت کنیم تا خدایی نکرده آن را از دست ندهیم.


امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: دومين پيامد گناه اين است که انسان را از حيات طبيه خارج کرده و به سمت حيات حيوانی می برد تا جايی که از حيات حيوانی نیز انسان پايين تر می رود و همين که انسان به سمت حيات حيوانی رفت ديگر کارهای خير از بين می رود، چرا که وقتی فکر به سمت حيات حيوانی رفت ديگر به سمت حيات معنوی و حيات طيبه حرکت نمی کند و کار خير را نیز انجام نمی دهد.


وی در خاتمه عنوان کرد: روز عرفه بهترين فرصت برای رسيدن به حيات طيبه، خارج شدن از حيات حيوانی و داخل شدن در حيات طيبه است و خدا در اين روز به ما اين فرصت را داده است پس بيايیم در اين روز به سمت خدا برگرديم، توبه کنيم و از خدا طلب آمرزش بخواهيم.

کد خبر 1077394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha