طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» توسط ۱۰ کانون فهما در بام ایران آغاز شده است

مظاهری بابیان اینکه طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» توسط ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است گفت: این طرح تا پایان شهریور سال جاری به دلیل شرایط کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: این طرح می تواند چهار نهاد انسان ساز دین خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه را به هم وصل و زمینه رشد استعداد ها و تربیت جوانان و نوجوانان را در پی داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، همگرایی بین نهاد های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و دینی را موجب هم افزایی ظرفیت های این نهاد ها دانست.

 

وی با اشاره به اهداف متعالی اجرای این طرح گفت: با توجه به محدودیت های فعالیتی در مساجد به واسطه کرونا به نظر می رسد برنامه ریزی و اجرای این طرح در بستر فضای مجازی می تواند بسیاری از خلع هایی موجود در حوزه های مختلف آموزشی و تربیتی را پر و به نحوی در این زمینه کار شود.

 

مظاهری تصریح کرد: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در سال جاری با رویکرد شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان اجتماعی محله و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با محوریت امام جماعت و همکاری مراکز آموزشی و تربیتی محلات برگزار می شود.

 

وی، کانون های فرهنگی هنری انصارالمهدی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان، امام علی (ع) از مسجد امام علی (ع) گندمان، ضحی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) بروجن و حضرت فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع وردنجان را از جمله کانون های مجرب طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» عنوان کرد.

 

مظاهری افزود: کانون های فرهنگی هنری آفرینش گندمان، حضرت رسول الله (ص) و حضرت حجت ابن الحسن (عج) هفشجان، خاتم نبی (ص) بن، بینات روستای معموره و سالار شهیدان از مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد از دیگر کانون های محوری برای برگزاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» تعیین شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌های هنری، فیلم کوتاه و کلاس‌های آموزشی متعدد از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

 

کد خبر 1077546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha