مساجد میزبان نجواکنندگان عرفه

مساجد کشور متناسب با شرایط کرونا، عصرگاهان سه شنبه، میزبان نجواکنندگان عرفه به یاد سالار شهیدان هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: روز عرفه، روز راز و نیاز، روزی که برخی روزه دار و برخی به دعا و نیایش مشغولند و زمزمه می کنند دعای پرفیضی را با زبان شیوای سالار شهیدان امام حسین(ع)، چه پرمحتوا و گنجینه ای از معرفت است این دعای پرفیض که باید از آن بهره بجوییم.

 

حجاج بت الله الحرام در روز عرفه این دعا را همراه با اعمال آن نجوا می کنند و کسانی که از فیض این مناسک بی بهره اند در بخش های مختلف به این موضوع می پردازند.

 

مساجد و سایر مراکز دینی میزبان چنین مراسمی هستند که این سال ها با توجه به شرایط سخت کرونا مدل های متفاوت و شرایط خاصی حاکم شده اما نجواکنندگان با رعایت اصول بهداشتی از این فیض عظیم بهره می برند.

 

برخی از خانه ها نیز محل نجوای دعای عرفه شده و خوش به حال آنان که از این مراسم بهره می برند و خود را به یکتا هستی بخش عالم می رسانند.

 

برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری مراسم عرفه از سوی متولیان مساجد صورت گرفته و فضای باز بهترین فرصت برای اقامه این امر است.

 

*گنجیه عظیم نهفته در دعای عرفه

 

دعای عرفه امام حسین(ع) مثل دیگر ادعیه دارای حجم بالایی از معارف و نمونه و الگویی برای ارتباط انسان با خالق است و راه و روش دعاو گفتگو را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام «حسین رشیدیان» امام جمعه تیران با اشاره به گنجینه عظیم این دعای بزرگ گفت: حجم زیادی از معرفت در آن نهفته و چه عاشقانه خالق و مخلوق گفتگو می کنند.

 

وی افزود: شیعیان از این دریای بزرگ باید بهره بگیرند و سهم خود را در کسب معنویت مشخص کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل نیز پیرامون این دعای پر فیض گفت: بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان، حمد و سپاس خداوند، ، تضرع به درگاه  احدیت، اقرار به گناهان و بیان توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی از جنبه های پرفیض این دعا است.

 

حجت الاسلام «سمیع الله مردان» افزود: در روز عرفه در‌های آسمان برای پذیرش تضرع ‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس الهی گشوده می شود و نباید این فرصت ها مغفول و فراموش بشود.

 

*مساجد و حسینیه ها میزبان مراسم معنوی عرفه

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه مساجد میعادگاه عاشقان در مناسبت های مختلف است، تصریح کرد: مساجد و حسینیه ها میزبان مراسم معنوی عرفه است.

 

حجت الاسلام «صادق ابطحی« افزود: امسال در برخی از مساجد با رعایت اصول بهداشتی کرونا این مراسم برگزار می شود  و مباحث مربوط به رنگ بندی کرونا نیز باید رعایت شود.

 

وی اضافه کرد: متولیان مساجد به این موضوع توجه داشته و ابتلا به این بیماری در مراسم های مذهبی کمتر از یک درصد بوده و مساجد و مومنان باید چنین مباحثی را مورد توجه قرار دهند.

 

*تلاش بچه های مسجد برای انعکاس رسانه ای مراسم

 

با توجه به توسعه شبکه های اجتماعی و شرایط خاص کرونا، ذوق سلیقه بچه های مسجد و اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد راهکار مهمی را ایجاد کرده و آنان از ظرفیت رسانه ای برای انعکاس برنامه استفاده کردند.

 

پخش این برنامه از شبکه های اجتماعی و ایجاد حال و هوای عرفه در فضای مجازی و در کوچه و خیابان ها توانسته معنویتی در بین مردم ایجاد کند.

کد خبر 1077579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha