وحدت راهبران تشیع، باید برخاسته از اخوت واقعی باشد

به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت اعضاءکانون مداحان شهرستان قدس به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، با حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اعضاء کانون مداحان شهرستان قدس به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی، با حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت در روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ دیدار و گفتگو کردند.

 حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این دیدار با توجه به تاکید بر اهمیت کار تشکیلاتی اظهار کرد: تا زمانی که تشکیلات فرهنگی به درستی شکل نگیرد و خط دهی نشود هیچ برداشتی نمی‌توان کرد.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت، افزود: رسالتی که امروز مادحین و واعظین برعهده دارند؛ جهانی کردن تشیع و اهل بیت و جلوگیری از مهجوریت اهل بیت است؛ مانند امام باقر علیه السلام که قبل از شهادت، می‌فرمایند: تا ۱۰ سال بعد از شهادت من در صحرای منا عزاداری کنید.

امام جمعه شهرستان قدس، با توجه به وجود برخی مشکلات زیر ساختی در این تشکل، بیان داشت: من معتقدم تمام مشکلات اول از همه باید توسط خودمان حل شود؛ اما اگر نشد، باید از سطح شهرستان و یا حتی مرکز عنوان کرد و کمک گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلای شهرستان قدس با اشاره بر اهمیت اخلاص در همه امور گفت: ما باید یاد بگیریم که تمام کارهای مان را با اخلاص انجام دهیم. باید برای افزایش اخلاص زیاد تلاش کنیم.

وی ضمن تأکید بر حفظ و افزایش وحدت، اذعان کرد: باید تلاش کنیم که وحدت را زیاد کنیم. دشمنان امروز اسلام، خدا و پیغمبر و کتابشان با هم فرق دارد، اما در مقابل جمهوری اسلامی که می‌رسد همه شان با هم هستند.
اما در بعضی جاها ماهایی که در جمهوری اسلامی هستیم، باید از چنین ترفندی استفاده کنیم و وحدت را افزایش دهیم.
وحدت راهبران و خواص شیعه، باید برخاسته از اخوت واقعی باشد.

امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: در کار تشکیلاتی اول از همه باید شبکه سازی کنیم. در شبکه سازی اولین قدم جمع آوری بانک اطلاعات است. اطلاعاتی واقعی؛ اگر این اطلاعات مثل بقیه گزارشات الکی و صوری باشد در آینده ضربه می‌خوریم. بانک اطلاعات باید قوی و واقعی باشد.

حجت‌الاسلام جوکار در ادامه عنوان کرد: هیأت مذهبی باید  آموزش ببینند و توانمند سازی صورت گیرد. بعد از توانمندسازی باید به سوی جریان سازی برویم. مداح باید نسبت به گام دوم جریان‌ساز باشد. نباید یادمان برود که انقلاب اسلامی، باعث برپایی مجالس عزا و جشن اهل بیت شد؛ بنابراین ما هم باید به سوی جریان سازی برای انقلاب برویم.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصلای شهرستان قدس با اشاره به آسیب ویروس منحوس کرونا بر هیأت مذهبی گفت: باید از ظرفیت های شهرستان استفاده حداکثری را کنید. اینکه ویروس منحوس کرونا به مجالس اهل بیت آسیب وارد کرده، قبول دارم؛ اما شما باید از تمام ظرفیت های شهرستان استفاده کنید تا آن شور و شعور مذهبی، دوباره احیا شود

وی در پایان با توجه به پیش رو بودن بزرگترین عید خدا، تصریح کرد: عید غدیر زیربنایی ترین و استراتژیک ترین عید شیعیان است. شما باید تمام تلاش خود را بکنید که این عید توسط تمام مردم حس شود. یکی از وظایف شما عزیزان این است که به صورت مویرگی در جامعه حضور داشته باشید و جریان سازی کنید و آذین بندی ها و جشن های مردمی غدیر را ترویج کنید.

کد خبر 1077616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha