بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان ۱۲ فروردین

صبح امروز ۳۰ تیر ماه هم زمان با عید قربان معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به جنوب کرمان از بخش های بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۳۰ تیر ماه هم زمان با عید قربان معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به جنوب کرمان از بخش های بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج بازدید کرد.


«قاسم جان بابایی» در حاشیه این بازدید، گفت: امروز مفتخریم که به اتفاق نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، امام جمعه کهنوج و سایر مسئولین شهرستان از بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج بازدید کردیم.


معاون درمان وزارت بهداشت افزود: متاسفانه کهنوج اکنون با ۲ مشکل گرمای بسیار شدید و افزایش آمار بیماران کرونایی مواجه است و روند افزایش بیماران متوقف نشده است.


وی بیان کرد: موارد بستری روزانه در این بیمارستان ۴۰ نفر است که قریب ۲ برابر این آمار بیماران سرپایی است و این امر نشان می دهد که پیک بیماری در این شهرستان و دیگر شهرستان ها بالا است.


جان بابایی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم با کادر درمان همراهی کرده و نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند تا هر چه زودتر این چرخه بیماری شکسته شود.


معاون درمان وزارت بهداشت ابراز کرد: کار بسیار خوبی که صورت گرفته شروع وسیع واکسیناسیون است و قطعا اگر مردم همراهی کنند به زودی شاهد کاهش این معضل در منطقه هستیم.


وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته توسعه بخش های کرونایی است تا مردم نگران نباشند و بهترین بخش ها که خنک ترین هستند در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده است اما نیاز به تجهیزات و امکاناتی دارند که ان شاءالله به سرعت توسط وزارت بهداشت تامین می شود.


جان بابایی اظهار کرد: یکی از جاهایی که خیرین می توانند کمک کنند و کمک آنها قطعا تاثیر گذار است در  شهرستان کهنوج و شهرهای اطراف آن است خیرین می‌توانند نه تنها در بحث درمان بلکه در بحث کمک های جانبی و ساخت همراه سرا نیز کمک کنند.


معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت نیز در بحث تامین ام آر آی، سی تی اسکن، دستگاه های کمک تنفسی و توسعه تخت ها حمایت می کند و ان شاء الله برای بهره برداری از اورژانس در حال ساخت نیز هر چه سریع تر منابع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان قرار می دهد تا مشکل رفع شود.


وی عنوان کرد: با پیگیری های نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی بیمارستان جدید شهرستان کهنوج مجوز ساخت گرفته و ان شاء الله این بیمارستان نیز می تواند در آینده کمکی برای مردم منطقه باشد.


جان بابایی افزود: خوشبختانه واکسن با حجم کلان وارد شده و جای نگرانی برای واکسیناسیون افراد با سن پائین نیست و در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است.


معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به منظور بررسی عوارض واکسن کمیته ای تشکیل شده و از آنجایی که بنده به عنوان مسئول این کمیته هستم عوارض واکسن را پیگیری می کنم و خواهش می کنم مردم برای تزریق واکسن ترس نداشته باشند.


وی در خاتمه تصریح کرد: در شرایط فعلی واکسیناسیون مهمترین راهی است که ما بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم و در نهایت آمار مرگ و میر نیز کاهش یابد.

کد خبر 1077727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha