علما و ائمه جمعه نقش اساسی در تربیت نسل انقلابی و قرآنی دارند

استاندار کرمان با اشاره به نقش علما و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ و تربیت نسل قرآنی گفت: دیگر با روش های سنتی نمی توان نسل جدید را آموزش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۲ مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: فرهنگ و زندگی قرآنی را در شان جامعه اسلامی ترویج ندادیم.

 

 



استاندار کرمان با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در نظام آموزش مدرسه و خانواده تصریح کرد: اتاق فکر این موضوع با روش ها و ادبیات سنتی نمی تواند نسل امروز را قرآنی و انقلابی تربیت کرد.

 

 

 


وی با بیان اینکه سگ گردانی و نمادهای زیادی دیگری از این دست نشان می دهد جامعه از فرهنگ قرآنی فاصله گرفته و تناسبی با هدیت اسلام ندارند؛ این مسائل را خطرناک دانست و تاکید کرد: فلسفه بیانیه تحلیلی گام دوم حتما" تلنگری به مسئولین است که در همه حوزه های کشور داری باید تجدید نظر کرد و مبنای آن باید قرآنی و دینی باشد.

 

 



زینی وند گفت: رضایتمندی از شیوه های سنتی در بعضی جاها نیست گرچه کارهای خوبی شده اما آنچه باید مد نظر باشد این است در مسیر تمدن اسلامی با این وضع نمی شود حرکت کرد لذا علما خیلی موثر هستند و ائمه جمعه می توانند نقش اساسی داشته باشند.

 





وی اظهار کرد: گاهی امام‌جمعه ای در یک شهر از همه اقشار در نمازجمعه او حضور دارند و همه دور منبر او جمع می شوند و بعد می بینی منش او کاملا" قرآنی است.

 

 



استاندار کرمان با بیان اینکه الگویی که هم اکنون متصل به ما است، شهید سلیمانی است؛ افزود: کرمان می تواند کارهایی کند که پایلوت در کشور شود و این انگیزه و هماهنگی در استان وجود دارد و ما هم آمادگی داریم در ارائه امکانات و اختیاراتی که از همین نظام است و باید در اختیار اساسی ترین ارزش های همین نظام قرار بگیرد، همکاری کنیم.
 

کد خبر 1078508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha