دهه ولایت فرصت ترویح فرهنگ غدیر و مبانی ولایت است

احمدی با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر، گفت: باید از فرصت دهه ولایت برای ترویج و اشاعهمبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت بهره گرفته شود.

 «فاطمه احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت، حد فاصل بین عید سعید قربان تا عید سعید غدیر است، اظهار داشت: این دهه، جریانی الهی است که با عید قربان به عنوان «مظهر عبودیت» آغاز و با عید غدیر به عنوان «خاستگاه و تجلي­گاه امامت و ولايت» به کمال می­رسد.

 

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه های لرستان افزود: تبیین و ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر و تبیین مقام و فضائل امام علی (ع) باید در این دهه به صورت جدی­تری دنبال شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در این دهه مبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت را ترویج کرده و در راستای شعائر اسلامی از آن بهره ­برداری کنیم.

 

احمدی ابراز کرد: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت از چهارشنبه، ۳۰ تیرماه با عنوان «ایثار و دفاع از حریم ولایت» آغاز شده است، ادامه داد: ۳۱ تیرماه «ایثار و دفاع از حریم ولایت»، یک مرداد «ولایت، عدالت و انتظار»، دوم مرداد «ولایت، ضامن گام دوم انقلاب»، سوم مرداد «ولایت و مردم­سالاری دینی» و چهارم مرداد همزمان با سالروز ولادت امام هادی (ع) «ولایت، هدایت و عزت» نامگذاری شده است.

 

احمدی تصریح کرد:، ۵ مرداد «ولایت، محور وحدت اسلامی»، ۶ مرداد «ولایت، بصیرت، دشمن­ستیزی»، ۷ مرداد همزمان با عید سعید غدیر «غدیر، امامت و ولایت»، هشتم مرداد «قرآن و عترت» نامگذاری شده­اند.

 

وی با اشاره به برنامه­ های معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه­ های لرستان برای در این دهه که در کانون­های بسیج اساتید در دانشگاه­ های استان اجرا خواهند شد، افزود: نشست علمی «غدیرشناسی» با سخنرانی دکتر حاتمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ های استان برگزار می شود.

 

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه­های لرستان ادامه داد: برگزاری کارگاه تخصصی «سبک زندگی علوی و فاطمی» با حضور دکتر علیرضا امیدوار هادی سیاسی سازمان بسیج کل کشور از دیگر برنامه های امور بانوان بسیج در دهه ولایت است.

 

وی افزود: برگزاری  مسابقه کتابخوانی «خطبه غدیر» برای اعضای هیات علمی و خانواده ­های آنان، تولید محتوای غدیری ویژه اعضای هیات علمی و خانواده­ های آنان،  عکس نوشته (کلمات قصار) ویژه اعضای هیات علمی و خانواده ­های ایشان و کلیپ (شعرخوانی کودکان، روایت و فرازخوانی و دکلمه ویژه فرزندان نوجوان اعضای هیات علمی) از دیگر برنامه های امور بانوان بسیج در دهه ولایت است.

 

احمدی ادامه داد: روایت ­خوانی و قصه­ گویی (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده­های آنان)، پادکست (شامل معارف علوی، آیات ولایت و روایات، شرح جملات و حکمت ­های نهج ­البلاغه)، و مسابقه نقاشی با موضوعات حکمت­های نهج­البلاغه و عید غدیر (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده­های آنان ) از دیگر برنامه های امور بانوان بسیج در دهه ولایت است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه زیباترین جمله یا مقاله برای عید غدیر (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده های آنان) و مسابقه حفظ آیات غدیر در قرآن کریم یا روایات موجود در این زمینه (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده ­های آنان) از دیگر برنامه های بسیج دانشگاه های لرستان در دهه ولایت است.

 

معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید دانشگاه ­های لرستان اظهار کرد: برگزاری مسابقه دل­نوشته­های غدیر (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده­ های آنان) و برنامه­های مناسب منزل (مانند پخت کیک، تزیین منزل، برگزاری جشن در منزل و ... ) (ویژه اعضای هیات علمی و خانواده­ های آنان) از دیگر برنامه های بسیج دانشگاه های لرستان در دهه ولایت است.

کد خبر 1078557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha