«موسسه عصر ظهور» در کویت؛ پایگاهی برای آشنایی با آموزه های اهل بیت(ع) و مسئله انتظار

«موسسه عصر ظهور» در کویت با هدف دعوت غیرمسلمانان به دین اسلام براساس مکتب اهل بیت(ع) و آشناکردن آنها با مسئله ظهور و انتظار فعالیت می کند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام؛ موسسه عصر ظهور در کویت یک موسسه اجتماعی و آموزشی است که فعالیت های آن مبتنی بر دعوت غیرمسلمانان به دین مبین اسلام براساس مکتب اهل بیت(ع) استوار است و این دعوت در چارچوب سیستم تبلیغی متمدنانه و رویکرد مبتنی بر حکمت و موعظه حسنه انجام می شود.

 

موسسه عصر ظهور همه امکانات و پشتیبانی های انسان دوستانه و آموزشی را برای دعوت به اسلام اصیل محمدی و تحقق اهداف انبیاء و اوصیاء(ع) در گسترش هدایت و روشن کردن مشعل توحید در سراسر جهان به کارگرفته است.

 

طرح تاسیس این موسسه پس از احساس خلاء بزرگ در زمینه اطلاع نداشتن غیرمسلمانان به اسلام ایجاد شد تا اسلام طبق آموزه های اهل بیت(ع) به غیرمسلمانان معرفی شود. این واقعیت وجود دارد که تبلیغات در محافل اجتماعی و دینی به دلیل رخوت در جنبش ترجمه و چاپ کتاب و انتشارات مختلف به زبان های خارجی به کندی انجام می شود. علاوه براین حرکت تبلیغ در زمینه های مشخصی که با میزان چالش ها و چشم اندازها سازگار نیست، محدود شده است.

 

انتخاب نام عصر ظهور برای این موسسه به دلیل اجتناب ناپذیری ظهور امام مهدی(عج) در این دوره نیست، بلکه خداوند آغاز و پایان همه ماجراست. بنابراین اراده خداوند متعال براین مسئله قرار گرفته است که ظهور امام مهدی(عج) تا زمان مناسب به تاخیر افتد. اما این نامگذاری از باب امید و خواهش و آرزو و انتظار برای ظهور اوست.

 

برهمین اساس، مسئله انتظار باعث شد تا شیعیان کویت انرژی خود را برای گسترش فرهنگ اسلامی مبتنی بر آموزه های اهل بیت(ع) به کار گیرند و این موسسه را تاسیس کنند.

 

اهداف این موسسه ایجاد حسن تبلیغ و دعوت بین خانواده ها و تشویق آنها برای توجه و گرویدن به اسلام، آشناکردن خانواده ها با حقوق و وطایف بندگان، تقویت ارزش های انسانی و اخلاقی بین خادم و مخدوم،کاهش مشکلات خانواده ها به دلیل ناآگاهی از آداب و رسوم، تقویت ایمان اقشار مستضعف و جلوگیری از شبهات عقیدتی است.

 

کد خبر 1078728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha