رقابت ۱۵۰ نفر از خواهران حافظ کل قرآن کریم در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

سعادتی گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قران کریم در رشته حفظ با حضور مجازی ۱۵۰ نفر از خواهران حافظ کل قرآن کریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در حال برگزاری است.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد،  با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات مدهامتان گفت: در این دوره بیش از۱۲ هزار نفر نفر در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی شرکت کردند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در مرحله استانی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد که تجربه جدیدی در برگزاری این مسابقات قرآنی محسوب می شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: در این راستا با توجه به اهمیت برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات برنامه ریزی شد که استان های مختلف میزبان بخش های قران جشنواره مدهامتان باشند و هر کدام به صورت مجزا مرحله کشوری را به صورت مجازی برگزار کنند.

سعادتی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که  استان یزد میزبان بخش خواهران و استان های خراسان رضوی و قم میزبان برادران هستند.

وی گفت: در بخش خواهران مسابقات حفظ قرآن کریم از امروز با حضور 150 نفر از حافظان کل قران کریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد شاهد آغاز رقابت هستیم و به مدت سه روز نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمع در مراسم های مختلف تصمیم بر این شده است که این دوره از مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار شود.

کد خبر 1079036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha