طرح اوقات فراغت کانون های مساجد، جریان سازی فرهنگی با محوریت مسجد است

ابدالی پوربا اشاره به اینکه طرح ویژه «مسجد، مدرسه، تابستان» در کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان با مشارکت آموزش و پرورش آغاز شده است، افزود: طرح اوقات فراغت کانون های مساجد به نوعی جریان سازی فرهنگی با محوریت مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز در دیداربا معاون پروشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان،  ازآغاز طرح ویژه «مسجد، مدرسه، تابستان» در کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و اظهار داشت: طرح غنی سازی اوقات فراغت 1400 به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهمای استان لرستان افزود: اوقات فراغت بهترین فرصت برای جذب دانش آموزان به مساجد و رشد و تعالی معرفتی آنان است.

 

وی به اجرای طرح ملی «مسجد، مدرسه، تابستان» در کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: این طرح که به‌نوعی جریان سازی فرهنگی با محوریت مسجد است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می‌شود.

 

ابدالی پور با بیان اینکه پیوند مسجد، مدرسه و خانواده هدف مشترک این طرح ملی است، اظهارداشت: در قالب طرح غنی ساری اوقات فراغت، کانون‌های مساجد در تعامل با مدارس، زمینه بهره‌گیری دانش‌آموزان از برنامه‌های حضوری و مجازی مساجد را فراهم کرده تا پیوند مسجد و مدرسه منسجم‌تر شود.

 

وی با تاکید بر بالندگی و رشد فکری نوجوان و جوان از اوقات فراغت با محوریت مسجد خاطرنشان ساخت: تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند.

 

مدیرستاد فهمای استان لرستان نون فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه با همکاری اداره‌کل آموزش و پروش طرح غنی سازی اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان» در ۴۲۰ مرکز را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این طرح در قالب‌های فرهنگی، هنری، اعتقادی و بصیرتی از دهم تیرماه تا ۲۰ شهریورماه برگزار می‌شود.

 

ابدالی پور اظهار کرد: ۴ کانون محوری در استان به عنوان کانون‌های مجری طرح اوقات فراغت برنامه‌ها را در سامانه شاد برای علاقمندان بارگزاری می‌کنند.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، افزود: به مناسبت فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» به همت وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور برگزار شده است.

 

وی با اشاره اینکه از آنجایی که خانواده، تعلیم و تربیت، مسجد و رسانه نقش محوری در این طرح  دارد، اظهار کرد: در راستای هم پوشانی مدرسه و مسجد و اهداف مشترکی که این دو نهاد مقدس و مهم در برنامه های خود دارند این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ارایه برنامه های متنوع برگزار می شود.

کد خبر 1079315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha