غدیر را جدی نگیریم عاشوراها در پیش داریم

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه متاسفانه امت اسلامی غدیر را فراموش کرد که عاشورا پیش آمد، گفت: اگر ما هم غدیر را جدی نگیریم ممکن است عاشوراها در پیش داشته باشیم.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: یکی از بزرگان مسیحیت گفته است اگر ما ظرفیتی مانند غدیر داشتیم در دنیا غوغا می کردیم؛ غدیر را باید بیش از پیش شناخت چرا که ظرفیتی دارد که می تواند میعادگاه وحدت امت اسلام باشد.

 

امام جمعه جهرم بااشاره به اینکه اگر امت اسلام بدون حب و بغض پیام غدیر را بفهمند می تواند جهان اسلام را متحد و یکپارچه کند، افزود: غدیر این ظرفیت را دارد که امت اسلام را در درون خود جای دهد و یک دریای مواج را تشکیل دهد.

 

وی با اشاره به اینکه نقطه مقابل غدیر، سقیفه است  که کانون تشتت و اختلاف بود و غدیر کانون وحدت و اتحاد، عنوان کرد: غدیر یعنی شایسته سالاری؛ یعنی آن کسی که شایسته است، حاکم شود و سقیفه یعنی مصلحت اندیشی، خیانت، دنیاگرایی و سیاست بازی.

 

حجت الاسلام مدبر از غدیر به عنوان وحدت دین و سیاست؛ یگانگی حکومت و دین یاد کرد و اظهار داشت: غدیر یعنی حاکم جامعه اسلامی هم امام و پیشوای دینی باشد و هم زمامدار جامعه اسلامی و نقطه مقابلش سقیفه است یعنی جدایی دین از سیاست؛ یعنی شروع سکولاریزم در دنیای اسلام؛ این دو روبروی یکدیگر هستند؛ اصحاب غدیر و اصحاب سقیفه؛ باید اینها را شناخت.

 

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشن های عید غدیر، تصریح کرد: تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا غدیر را پر آوازه و با شکوه برگزار کرده و در آن هم شعور و هم شعار باشد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه متاسفانه امت اسلامی غدیر را فراموش کرد که عاشورا پیش آمد، گفت: اگر ما هم غدیر را جدی نگیریم ممکن است عاشوراها در پیش داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه غدیر را باید علنی برگزار کرد چرا که عید ولایت است، اظهار کرد: تمام تلاش مان را کرده و هر کس به نوبه خود در هر چه بهتر برگزار شدن و رساندن واقعیت و پیام غدیر به نسلی که تربیت آنها به عهده ماست انجام دهیم.

 

کد خبر 1079703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha