اهمیت واقعه غدیر در مسئله امامت بعد از پیامبر(ص) بود

علم الهدی گفت: اهمیت واقعه غدیر در مساله امامت بعد از پیامبر(ص) بود که باید برای همه مسلمانان ابلاغ می شد،به همین علت نیز پیامبر تاکید می فرمایند:« حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان بگویند که هر کس من مولا و ولی اویم از این پس علی مولا و ولی اوست».

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حامد علم الهدی» امروز چهارشنبه (۶ مرداد) در ویژه برنامه «پیام بران غدیر» که به مناسبت عید سعید غدیر خم در استودیو کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک ایام دهه ولایت و  عید سعید غدیرخم گفت: ما امروز در عید الله اکبر هستیم، عیدی که برای شیعیان بسیار بزرگ و حائز اهمیت است.

 

معاون سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یکی از اعمال مهم در این روز جاری کردن صیغه اخوت و برادری است که ریشه در مهاجرت انصار همراه با پیامبر(ص) به مدینه و جدایی آنان از خویشانشان دارد .


وی جایگاه حضرت علی(ع) را در نزد پیامبر(ص) بسیار مهم و بزرگ خواند و گفت: در زمان مهاجرت، حضرت علی(ع) به پیامبر(ص) می فرمایند:«برای هر کس برادری است، اما من تنها مانده ام» پیامبر(ص) در جواب می فرمایند:« یا علی، ما تو را برای خود نگه داشته ایم».


علم الهدی تصریح کرد: صیغه اخوت برای ارث بردن از اموال و نام نیست بلکه هدف آن این است که در اعمال خیر یکدیگر شریک و هم قدم باشیم. غدیر خم بوسیله پیامبر(ص) و به فرمان خداوند در خم غدیر بعد از حج الوداع پیامبر(ص) بصورت پیام و اعلان عمومی آن هم در عصری که رسانه ای وجود نداشته است، برگزار شد.

 

وی اظهار داشت: اهمیت این واقعه در مساله خلافت و امامت بعد از پیامبر(ص) بود که باید برای همه مسلمانان ابلاغ می شد، به همین علت نیز پیامبر تاکید می فرمایند:« حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان بگویند که هر کس من مولا و ولی اویم از این پس علی مولا و ولی اوست».


معاون سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در زمان کنونی ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است، ما به عنوان مسلمان حکومت خدا بر مردم را پذیرفته ایم اگر چه که امروزه حکومت مردم بر مردم مرسوم است اما اجرای این حکومت به واسطه علما و فقهای دین صورت می گیرد.

 

کد خبر 1079999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha