غدیر؛ نقطه وفاق مذاهب اسلامی و وحدت بخش است

حجت الاسلام سپهوند، گفت: غدیر نقطه وفاق مذاهب اسلامی است نه نقطه افتراق آنها، چرا که غدیر نقطه وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«علی سپهوند»، امروز(7مرداد)، در مراسم عید سعید غدیرخم در مهدیه شهدای گمنام با اشاره به جایگاه و منزلت عید غدیر در دین اسلام، اظهار داشت: عید غدیر خم، روز اکمال و اتمام دین است آنهم با نعمتی که خداوند متعال در این روز به بشریت عنایت کرد.

 

امام جمعه ازنا با اشاره به اینکه نماینده این عید کسی جز امام علی(ع) نیست که به دستور خداوند منصوب و توسط پیامبراکرم(ص) معرفی شد، ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) ویژگی‌هایی دارند که همین امر سبب شده که نتوان فردی مثل ایشان را بیابیم.

 

وی با تأکید براینکه عید غدیر را می‌توان عید بشریت، عید انسان‌های دوستدار حق، حقیقت و عدالت دانست، بیان کرد: عید غدیرخم بر خلاف تصور برخی افراد، نقطه وفاق مذاهب اسلامی است نه نقطه افتراق آنها، چرا که غدیر نقطه وحدت است و مولفه‌ای است که می‌تواند تعالی بخش ارزش‌ها باشد.

 

حجت الاسلام سپهوند با بیان سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز غدیر پیرامون امام علی(ع) اظهار داشت: پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را بر حق دانستند و فرمودند: خداوند، قرآن و پیامبران برحق است و علی(ع) تو هم بر حق هستی و این گفته های حضرت محمد (ص) نشان دهنده شخصیت والای حضرت علی (ع) است.

کد خبر 1080259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha