خانواده شکل دهنده هویت و شخصیت انسان ها است 

شفیقه شفیعی گفت: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم ترین ارکان جامعه محسوب می شود و خانواده شکل دهنده هویت و شخصیت انسان ها، انتقال دهنده فرهنگ ها، تمدن ها و اعتقادات صحیح به نسل های آینده است.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: روز گذشته مصادف با ۲۵ ذی الحجه و متبرک به شان نزول آیه شریفه «هل اتی» بود که در تقویم رسمی کشور به نام روز خانواده نامگذاری شده است.


مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت افزود: انتخاب این روز به نام روز خانواده به دلیل شان نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان است که به خانواده و استحکام پایه های آن اشاره دارد‌، این سوره در شان اهل بیت پیامبر اکرم (ص) نازل شد که پس از ۳ روز روزه داری و انفاق افطار خود، از سوی خداوند اطعام شدند.


وی بیان کرد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم ترین ارکان جامعه محسوب می شود و خانواده شکل دهنده هویت و شخصیت انسان ها، انتقال دهنده فرهنگ ها، تمدن ها و اعتقادات صحیح به نسل های آینده است.


شفیعی ابراز کرد: خانواده محل آرامش، راحتی، سعادت و خوشبختی، دلگرمی، امیدواری، غم خواری و تجدید قوا برای زن و مرد است و پناهگاه آنها در تلاطم های سخت و کشاکش های روانی زندگی است.


رئیس جمعیت زنان فرهیخته ادامه داد: قطعا امواج سهمگین زندگی بیرونی در ساحل مطمئن، استوار، محبت و انس داخل خانه محو می شود و به آرامش می رسد.


وی اظهار کرد: پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی بند و باری و همچنین ارتقای جایگاه خانواده و تحکیم بنیان خانواده از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.


شفیعی اضافه کرد: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب ها ابتدا در خانواده ها بروز پیدا می کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می کند و در این شرایط دیگر نمی توان به راحتی مشکلات و آسیب ها را کنترل کرد.


مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت تاکید کرد: نقش خانواده به عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه های انسانی که از بزرگترین پشتوانه های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می آیند، از چنان اهمیتی برخوردار است که سلامت و صلابت هر جامعه ای مرهون وجود خانواده های سالم، عفیف و با تقوا است.


وی یادآور شد: بی شک با انجام فرامین دین اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن آنها می توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانواده، سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.


شفیعی عنوان کرد: هنگامی که آدمی نسبت به مسائل و اعمال خود در زندگی آگاه باشد زندگی رنگ زیبایی به خود می گیرد و انجام صحیح اعمال موجب خوشنودی خداوند و آرامش روح و روان آدمی و ثبات خانه و خانواده می شود.

 

رئیس جمعیت زنان فرهیخته در خاتمه، گفت: به امید روزی که دیگر هیچ خانواده ای بر اثر ناآگاهی دچار سختی و مشکل نشود و روزی بیاید که همه بتوانند به زندگی خود رنگ خدایی ببخشند.

کد خبر 1082381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha