تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بافق رونمایی شد

سید علی نوروززاده پروژه اجرای ساخت تندیس و میدان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدت زمان ۹ ماه توسط یک استاد نامی کشورمان با هزینه ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شهرداری در بافق رونمایی و بهره برداری شد.

شهردار بافق روز شنبه درحاشیه مراسم رونمایی از تندیس یاد شده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد درباره ساخت این اثر ارزشمند و ماندگار که بزرگترین تندیس نصب شده در شهر است گفت: به منظور ابراز ارادت به ساحت مقدس سردار دل‌ها، تندیس شهید سلیمانی در شمایل یک مدافع قهرمان با چهره‌ای سرشار از آرامش قلبی و لبخند دلنشین و همیشگی وی ساخته و در میدانی به همین نام نصب شد.

وی، هدف از ساخت تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی را تکریم جایگاه این سردار والامقام اسلام عنوان و بیان کرد: ساخت و نصب تندیس سردار سلیمانی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید والامقام و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی مساحت میدان شهید سلیمانی را ۲۱ هزار متر مربع اعلام و ابراز امیدواری کرد: در آینده این میدان که در مدخل ورودی شهر از سمت استان کرمان قرار دارد به مرکز برگزاری مراسم ملی و مذهبی شهر بافق تبدیل شود.

نوروززاده، عملیات اجرایی این پروژه را شامل ساخت تندیس، زیرسازی، نصب جدول ، سنگ‌ ‌کاری و تامین روشنای عنوان کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج بافق هم در این مراسم ، ساخت و نصب تندیس شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نوعی معروف دانست که باعث جلوگیری منکرات در شهر می‌شود.

سرهنگ دوم پاسدار محسن نصیری افزود: نصب چنین نمادهایی در مبادی ورودی شهر موجب این خواهد شد که هر کسی وارد شهر می‌شود فضای شهر را درک کند بنابراین از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری شود.

وی ضمن دعوت از همگان برای خواندن کتاب مکتب شهید سلیمانی ادامه داد: نماز شب سردار از عوامل محبوبیت او نزد خدا و مردم است.

نصیری، ولایت مداری و ولایت پذیری، احترام به پدر و مادر، مردم داری، احترام به خانواده شهدا و فرزاندان شهدا را از شاخص ترین روحیات شهید سلیمانی دانست و ابراز امیداری کرد: انشاالله همه بتونیم از رهروان پاک و راستین راه شهید سلیمانی عزیز باشیم.

این فرمانده نظامی در پایان از همه درست اندارکاران ساخت این اثر خصوصا  مجموعه شهرداری تقدیر و تشکر کرد.

افتتاح میدان و ساخت المان راه آهن با مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع و نصب لکوموتیو به عنوان نماد قرار گرفتن شهر بر سر پنج راه ریلی کشور و نورپردازی آن، کلنگ زنی مجتمع تجاری وپارکینگ طبقانی بلوار وحشی بافقی به وسعت هفت هزار متر مربع در ۲ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در مرکزیت ثقل تجارت شهر با ظرفیت ۳۲۰ پارکینگ و ۶۶ واحد تجاری به منظور آرامش خیال مردم و زئران  مضجع شریف امامزاده عبدالله (ع) بافق با هزینه یکهزار و ۳۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  از ۲ پروژه دیگر شهرداری بود که امروز افتتاح و کلنگ زنی شد.

مدیرکل راه آهن استان یزد در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه میدان راه آهن گفت: ساخت این میدان با المان متناسب که از سال ۹۷ از سوی شهرداری آغاز شد بیان گر قرار داشتن بافق در تقاطع پنج راه ریلی کشور و داشتن کارخانجات تعمیرات لکوتیو است.

رحمت رحمت نژاد افزود: پنج راه ریلی از اهمیت بسیاری برخوردار است که شهرداری این مهم را با ساخت المان به خوبی برجسته و نمایان ساخته که تلاش شهردار، همکارانشان و اعضای شورای شهر قابل تحیسن است.

به گفته وی سالانه بیش از چهار میلیون تن مواد معدنی از معادن سنگ آهن چغارت، سه چاهون و بیشه در به مقاصد هدف، از طریق راه آهن حمل می‌شود

سردار سلیمانی دومین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد طی یک عملیات تروریستی به دستور  رئیس‌جمهور وقت آمریکا به شهادت رسید.

آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری  با حضور جمعی از مردم و  مسوولان، رونمایی، افتتاح و کلنگ زنی شد.

کد خبر 1082669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha