مناسبت ها و راهپیمایی های انقلابی پیوند بین نسل ها را تقویت می کند

حجت الاسلام خاضع ضمن تاکید بر اینکه مناسبت ها و راهپیمایی های انقلابی پیوند بین نسل ها را تقویت می کند، گفت: ما در راهپیمایی ها شاهد حضور چندین نسل مردمی از جمله نوزدان شیرخوار، نونهالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و افراد میانسال و حتی کهنسال هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید جواد خاضع» ظهر امروز (16 مرداد ماه) در دیدار رئیس، کارکنان و مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی است و در مناسبت های مذهبی نیز با سایر دستگاه ها همکاری و مشارکت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار که به مناسبت ۱۲ مرداد، سالروز تاسیس این شورا در کشور صورت گرفت، به آیه 5 سوره ابراهیم مبنی بر «وذَکِّرهُم بِأَیّامِ الله» اشاره کرد و ادامه داد:در واقع کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآوری و زنده نگه داشتن ایام الله انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: ایام الله به معنای عام شامل همه روزهای خدا است ولی برخی از روزها، روز تجلی قدرت خداوند هستند و در این روزها انسان دست قدرت خداوند را در حوادث می بیند و لطف خدا شامل حال مومنان صالح و شایسته می شود و قهر و غضب خداوند شامل حال کفار و منافقین می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون و در سال 98 بعد از ترور ناجوانمردانه سردار دلها سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و تشییع عظیمی که با حضور قدرشناسانه مردم انجام گرفت، مقام معظم رهبری از این تشییع جنازه به عنوان «یوم الله» یاد کردند و فرمودند «روز ضربه موشکی به آمریکا که در واقع سیلی زدن به یک قدرت متکبر و زورگو است جزو ایام الله است».

 

وی تاکید کرد: برای اینکه ایام الله تحقق پیدا کند باید دست قدرت الهی، رهبری حکیمانه و الهی و حضور آگاهانه و مخلصانه مردم باشد که الحمدلله همه این موارد را در کشور و نظام جمهوری اسلامی داریم که امامین انقلاب و مردمی بصیر، زمان شناس، آگاه و دشمن سناس و ولایت مدار داریم و در عرصه ها و صحنه های انقلاب به صحنه آمده و امدادهای الهی را با این حضور شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام خاضع تصریح کرد: شاید برخی این شبهه را مطرح کنند که بعد از گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب نیازی به برگزاری نشست ها و مناسبت ها نیست که می توان گفت: زنده نگه داشتن ایام الله به این دلیل است که این ایام الله توسط دشمنان دچار تحریف نشود و به دست فراموشی سپرده نشوند که طبق فرموده مقام معظم رهبری «جای جلاد و شهید عوض نشود».

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بعد از گذشت 43 سال از عمر انقلاب منافقین و دشمنان حقایق انقلاب را وارونه و افراد جلاد و تروریست را مظلوم جلوه می دهند که اگر برگزاری نشست ها و بزرگداشت ایام الله نباشد، دشمن به راحتی ایام الله را محو و تحریف و آنها را برعکس جلوه می دهد.

 

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی که شامل اجتماع عظیم مردم به ویژه راهپیمایی های باشکوه مردمی قبل از کرونا است، اهمیت بسیاری در بعد داخلی، منطقه و بین المللی دارند و باعث تحکیم و تثبیت روابط اجتماعی بین افراد جامعه می شود.

 

وی برگزاری مناسبت های ملی، انقلابی و راهپیمایی ها را باعث نشاط اجتماعی، ثبات سیاسی در کشور، تقویت وجهه ملی و بین المللی کشور دانست و ادامه داد: دشمنان با تبلیغات شوم خود دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی را فریاد می زنند، ولی یک راهپیمایی مثل 22 بهمن با حضور میلیونی مردم در صحنه، تبلیغات و توطئه های شوم دشمنان را خنثی می کند و مانع گسست و شکاف در بین افراد جامعه و افزایش سرمایه اجتماعی یعنی «مردم» می شود.

 

حجت الاسلام خاضع ضمن تاکید بر اینکه مناسبت ها و راهپیمایی های انقلابی پیوند بین نسل ها را تقویت می کند، افزود: ما در راهپیمایی ها شاهد حضور چندین نسل از مردم حتی نوزدان شیرخوار، نونهالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و افراد میانسال و حتی کهنسال هستیم و این موضوع باعث استمرار و انتقال فرهنگی نسلی به نسل دیگر می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حضور مردم در عرصه های انقلاب باعث حفظ امنیت و آرامش جامعه می شود و دشمنان نیز از تهدیدهای خود بعد از راهپیمایی ها و حضور باشکوه مردم عقب نشینی می کنند.

 

وی ابراز داشت: حدود یک سال و نیمی که شاهد ویروس کرونا در جامعه بودیم نتوانستیم راهپیمایی ها را با شور و حضور حماسی مردم برگزار کنیم، ولی همه تلاش این بود که ضمن برگزاری سلامت محور بودن (رعایت پروتکل های بهداشتی) برنامه ها، برنامه ها و مناسبت های انقلابی تعطیل نشوند.

 

حجت الاسلام خاضع گفت: این برنامه ها به صورت مجازی برگزار شدند و برخی مثل راهپیمایی 22 بهمن به صورت رژه خودرویی و برخی از برنامه ها با اجرای نمادین بود و اجازه تعطیلی مناسبت های انقلاب را ندادیم.

 

این مسئول فرهنگی به رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه متولی مناسبت های ملی و انقلابی هستیم تلاش شد که همواره وارد دسته های سیاسی و جناحی نشویم و به صورت فراجناحی عمل کنیم و همبستگی بین تشکل ها و جناح های سیاسی وفادار به انقلاب اسلامی ایجاد کنیم و فارغ از هیاهوهای سیاسی، همه تلاش شورا ترویج آرمان های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب و تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب که اهداف و آرمان های امامین انقلاب پر رنگ باشند.

 

وی کمبود نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات را از جمله مشکلات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: با توجه وظایف شورا در این حوزه در مضیقه بوده و نیازمند حمایت هستیم.

 

حجت الاسلام خاضع در پایان ضمن تبریک 17 مرداد ماه، روز خبرنگار، گفت: اصحاب رسانه، خبرگزاری و سایت های استان به ویژه صدا و سیمای استانی دنا همیشه همراه و همکار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در مناسبت های ملی و مذهبی انقلاب بوده و هستند.

کد خبر 1082796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha