بهره برداری از ۵۱ پروژه شاخص عمرانی با اعتبار بیش از ۲۵۸ میلیارد تومان در قرچک

شهردار شهرستان قرچک گفت: طی چهار سال گذشته تا به امروز بیش از ۵۱ پروژه شاخص در حوزه های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و خدماتی با اعتباری یالغ بر بیش از ۲۵۸ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در شهر قرچک افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،محسن خرمی شریف شهردار قرچک در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری طی 4 سال گذشته تا به امروز، اظهار کرد: معاونت فنی و عمرانی یکی از واحد های مهم در شهرداری است که در طی 4 سال گذشته با استفاده از کارشناسان این حوزه اقدامات در خورشان مردم فهیم و خوب قرچک انجام داده است.

وی با بیان اینکه این بخشی از پروژه های عمرانی است، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته تا به امروز بیش از 51 پروژه شاخص در حوزه های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و خدماتی با اعتباری بالغ بر بیش از 258 میلیارد و 366 میلیون تومان در شهر قرچک افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
این مدیر شهری با بیان اینکه پروژه محل بارانداز پسماندهای شهری بود که چندین سال این محل در انتهای خیابان مخابرات قرار داشت که شهروندان از این محل و بوی نامطبوع آن ناراضی بودند و به خارج است انتقال یافت، گفت: محل بارانداز پسماندهای شهری به متراژ 15 هزار متر با سازه 1800 مترمربع با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 750 میلیون تومان از منابع مالی شهرداری به بهره‌برداری رسید.
خرمی شریف بیان داشت: پارک اقوام در منطقه الحدید قرار دارد که شامل آثار صنایع‌دستی و نمادهای قومیت‌های مختلفی همچون آذری‌ها، لرها، کردها، خراسانی‌ها، گیلانی ها و مازندرانی ها به مساحت 3 هکتار با اعتبار 2 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود:  پارک طراوت یکی دیگر از این پروژه هایی بود که در محله کم برخوردار شهر در منطقه باقرآباد به متراژ 10 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
شهردار قرچک با بیان اینکه بهسازی بوستانها، پارک ها، میادین و معابر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 800 میلیون تومان طی 4 سال گذشته تا به امروز انجام شده است، خاطر نشان کرد: بهسازی پارک ولایت در مرکز شهر به متراژ 10 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 168 میلیون تومان جهت رفاه حال شهروندان به بهره برداری رسیده است.
خرمی شریف از  بهسازی و احداث پیست دوچرخه پارک ولیعصر(عج) که اولین پیست دوچرخه در جنوب شرق استان تهران می باشد به متراژ 2 هزار مترمربع و طول مسیر 850 متر با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 885 میلیون تومان خبر داد و افزود: دومین پیست دوچرخه سواری در پارک خیام در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان شهروندان و همچنین در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به متراژ بهسازی 1800 مترمربع و طول مسیر به متراژ 700 متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی از افتتاح 11 زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: تقویت ورزش در سطح شهر یکی از اولویت های مدیریت شهری بوده است و در این راستا شهرداری در جهت توسعه زیر ساخت های ورزشی با احداث 11 زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر گام بزرگی در راه توسعه و اعتلای ورزش برداشته است.
این مدیر شهری با بیان اینکه شهرداری قرچک اولین سالن ورزشی بانوان را در جنوب شرق استان تهران به بهره برداری رسانه است، اظهار کرد: سالن ورزشی بانوان اولین سالن ورزشی ویژه بانوان در جنوب شرق استان تهران در فضایی به مساحت 1306 مترمربع  با اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان درجهت تقویت ورزش بانوان به بهره‌برداری رسیده است.
شهردار قرچک گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت شهری در جهت ارتقای حوزه فرهنگی احداث 8 سرای محله با نام های ولایت، آزادگان، خبرنگار، شهدای مدافع حرم، گلها، فردیس، 15 خرداد و ولیعصر(عج) با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 455 میلیون تومان در مناطق مختلف شهر است.
خرمی شریف خاطر نشان کرد: در جهت جلوگیری از بحران و حوادث غیرمترقبه 3 سوله چند منظوره مدیریت بحران در منطقه های شهرک کارگر، پوئینک و طلائیه با متراژ  1700 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 885 میلیون تومان احداث شد.
وی افتتاح کمربندی جنوبی با نام سردار شهید علیزاده را یکی از پروژه های مهم و حیاتی برای شهرستان قرچک عنوان کرد و افزود: این کمربندی بار ترافیکی سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا را در مسیر رسیدن به پایتخت بر دوش می‌کشد که این پروژه شامل زیرسازی، جدول گذاری، زیباسازی، نصب علائم ترافیکی و آسفالت با اعتباری بالغ بر بیش از 45 میلیارد تومان جهت تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه افتتاح شد.

این مدیر شهری از افتتاح جایگاه های سوخت شهرداری به جهت کمبود آن در سطح شهر خبر داد و گفت: یکی از مشکلات مردم قرچک کمبود جایگاه های سوخت بود که با افتتاح پمپ بنزین آزادگان شهرداری واقع در کمربندی جنوبی (سردار شهید علیزاده) در مجاورت سازمان حمل و نقل، بار و مسافر،  توانستیم یکی دیگر از مشکلات شهروندان را رفع نماییم که این پروژه به متراژ 400 مترمربع با 6 نازل با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
خرمی شریف با بیان این اینکه استخر ولیعصر (عج) در جهت رفاه حال شهروندان و در جهت ترویج ورزش در بین مردم تجهیز و بازسازی شده است، اظهار کرد: استخر ولیعصر (عج) با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و 200 میلیون تومان که پس از ۳ سال تعطیلی توسط بخش خصوصی طبق استانداردهای روز دنیا و باکیفیت استخرهای درجه‌ یک تجهیز و بازسازی شد.
وی افزود: پارک ترافیک یک دیگر از اقدامات شاخص مدیریت شهری بود که به مساحت یک هکتار با اعتبار 8 میلیارد و 750 میلیون ریال داراي تسهيلات ويژه ترافيكي، آموزشي و سرگرمي است كه باهدف آموزش مقررات ترافيك، شامل چراغ‌هاي راهنمايي، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، نحوه عبور از تقاطع، عبور از پل، پیست دوچرخه‌سواری، جاده سلامت، پارکینگ دوچرخه و ماشین برقی، فضای بازی کودکان و جاده براي كودكان طراحی‌شده است.
شهردار قرچک با بیان اینکه احداث و توسعه پایانه های حمل و نقل عمومی در نقاط پر تردد نقش مهمی در مدیریت جابجایی مسافران دارد، گفت: به منظور رفاه شهروندان و با توجه به شرایط ترافیکی مرکز شهر و ازدحام تاکسی های 3 محور شهرک گلها، قشلاق جیتو و پاکدشت، عملیات احداث اولین پایانه تاکسی شهید قریشی به مساحت یکهزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان آماده بهره برداری است.
این مدیر شهری با اشراه به اینکه طی 4 سال گذشته بیش از 706 هزار و 333 مترمربع عملیات آسفالت با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد و 380 میلیون تومان در سطح شهر اجرا شده است، اظهار کرد: بیش از 112 هزار متر جدول گذاری با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد و 368 میلیون تومان در مناطق مختلف شهر به اجرا درآمده است.
وی از اتمام عملیات بهسازی رودخانه لات‌آجی قرچک خبر داد و گفت: عملیات بهسازی رودخانه لات‌آجی به متراژ 1500 متر با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان به منظور ایمن سازی و جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی در دو طرف مسیل رودخانه انجام شد که در کنار بهسازی نیز با ایجاد خیابان کنارگذر در کنار این رودخانه لات‌آجی، جهت دسترسی از کمربندی سردار شهید سلیمانی به بلوار امام خمینی(ره) خیابان کنارگذر احداث شد.
خرمی شریف خاطر نشان  کرد: مساله كمبود سرويس بهداشتي در پارک و بوستانهای سطح شهر به چشم میخورد که توانستیم در طول این مدت خدمت به مدرم عزیز قرچک، 7 سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در پارک ها و بوستانها به بهره برداری برستانیم.
شهردار قرچک با بیان اینکه احداث آرامستان برای شهرستان از دغدغه‌های مدیریت شهری قرچک است که به امید خدا این مهم در حال انجام است، افزود: آرامستان قرچک 150 هکتار مساحت دارد که اعتبار آن 8 میلیارد و 750 میلیون تومان پیش بینی شده است که دیوارکشی و جدول کاری این پروژه تا حدودی انجام شده و هم اکنون جاده آرامستان که کل مسیر آن 6500 متر است با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان زیرسازی و آسفالت  شده است.
وی گفت: پروژه محل دائمی نمایشگاه های شهرستان به متراژ 1100 متر مربع که بسیار فرسوده و اصلا در خور شان شهرستان نبود با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 375 میلیون تومان با پیشرفت 60 درصدی در حال اجرا است.
این مدیر شهری با بیان اینکه فرهنگسرای بزرگ شهر در حاشیه کمربندی شمالی به متراژ 5 هزار مترمربع  با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: در کنار احداث فرهنگسرا و سرای محله مدیریت شهری، عملیات اجرايي پردیس سينمايي در زميني به مساحت 10 هزار مترمربع با زیربنای یک هزار مترمربع به همراه بخش‌های فرهنگي، هنری و تفريحي آغاز کرده است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
خرمی شریف خاطر نشان کرد: در جهت رفاه مسافران و با توجه به شرایط ترافیکی میدان 15 خرداد و ازدهام اتوبوس های برون شهری عملیات احداث اولین پایانه اتوبوسرانی شهر قرچک به مساحت 3600 متر مربع با عتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان در حال انجام است.
وی گفت: پروژه بزرگ کمربندی شمالی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال اجرا است و هم اکنون فاز سوم با اعتباری بالغ بر5 میلیارد تومان و 7۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

شهردار قرچک در پایان ضمن تشکر از حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر و همت کارکنان شهرداری در جهت به ثمر نشستن این پروژه ها، اظهار کرد: این اقدامات گوشه ای از عملکرد و خدمات خانواده بزرگ شهرداری قرچک به مردم ولایتمدار، شهید پرور، فهیم و عزیز است و امیداریم که بتوانیم خدمات بهتری در جهت رفاه این عزیزان انجام دهیم.

کد خبر 1082853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha