مراسم عزاداری حسینی با شعار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود

حجت الاسلام شاهیوند با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، گفت:مراسم عزاداری حسینی با شعار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

حجت الاسلام شاهیوند، با بیان اینکه دهه نخست ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر درجامعه ضروری است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان افزود: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه راه حق بر مسیر باطل است.

 

وی ادامه داد: دهه اول محرم زمینه ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مؤمنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.

 

حجت الاسلام شاهیوند بیان کرد: از جمله مهم ترین موارد امر به معروف و نهی از منکر برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی علیه السلام با رعایت موازین بهداشتی و دستورات مسئولین امر است که می‌تواند مقدمه ای برای احیای ارزشهای دینی و آگاهی دادن جامعه نسبت به مبارزه با منکرات است.

 

وی با بیان اهمیت احیای ارزش های دینی در جامعه، تصریح کرد: مسئولین مربوطه نیز در این جهت تلاش کنند. منکراتی همچون تجمل گرایی، فساد، پولشویی، رشد بی حجابی و پوشش های نامناسب، رشوه، ربای بانکی و غیر بانکی، بی عفتی در حال رشد در فضای مجازی و حقیقی، بی عدالتی و تبعیض، اسراف منابع، عدم توجه کافی به حفظ محیط زیست، گسترش فضای تهمت زنی و شایعه پراکنی در برخی رسانه ها،  تماما مصداقهای بارز  منکر است و باید با عزم ملی و احساس وظیفه عمومی و نهی از منکر جلوی رشد آن گرفته شده و با برنامه ریزی دقیق و مستمر و مدیریت شده مسئولان امر و حمایت و تشویق ناهین از منکر در مسیر تحقق جامعه الهی قدم برداریم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در راس همه امور باشد، افزود: مداحان و ذاکران و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان در راستای همراهی و همکاری  بیشتر در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری امام حسین (ع) تلاش کنند.

کد خبر 1083044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha