شورای امر به معروف در مساجد شکل می گیرد

قاسمی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد با مسئولیت امام جماعت شکل می گیرد، گفت: تمام مدیران در مقابل منکرات مجموعه خود و ترویج امر به معروف مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۱۷ مرداد) در نشست با ائمه جمعه استان که در آستانه ماه محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اقدامات زیربنایی بسیاری در حال انجام است و تاکنون آیین نامه هایی نیز ابلاغ شده که در اجرا با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم سریعتر حل شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر محور ولایت فقیه است، افزود: این دو فریضه الهی دولتی صرف نیست و همه قوا و دستگاه ها در این زمینه سهیم هستند تا این مهم را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: تکلیف امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همگان است ولی ائمه جمعه به عنوان مسئول فرهنگی شهر در رأس این امور قرار دارد.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد با مسئولیت امام جماعت شکل می گیرد، تصریح کرد: تمام مدیران در مقابل منکرات مجموعه خود و ترویج امر به معروف مسئول هستند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: محور برنامه های امسال این ستاد در موضوع رسانه، فضای مجازی، کار مردمی، ترویج و تجلیل از الگوهای موفق و‌ کارهای علمی و پژوهشی است.

 

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر، گفت: برگزاری هیئت در فضای باز با یک سوم ظرفیت، برگزاری هیئت در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت، زمان برگزاری مجالس حداکثر ۲ ساعت، دسته‌روی به صورت محلی و رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر از جمله این دستورالعمل ها است که باید مورد توجه هیئت های مذهبی قرار گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1083110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha