پلیس برای تامین امنیت در کنار عزاداران حسینی خواهد بود

آمویی گفت: پلیس برای تامین امنیت در کنار عزاداران حسینی خواهد بود، در عین حال از هیات های مذهبی نیز خواست تا پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه محمدرضا آمویی  با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سال قبل با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی توانستند بنا بر مقدورات مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به شکل محدودتری برگزار کنند.

 

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: انتظاری هم که امسال از هیات های عزاداری می رود برگزاری مراسم با رعایت شیوه های کامل بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله های لازم با توجه به اوج گیری دوباره کرونا در استان کرمانشاه است.

 

وی خاطر نشان کرد: در این میان همکاران ما در بخش های مختلف انتظامی و راهور نیز کنار مردم و عزاداران حسینی (ع) بوده تا هم امنیت ان ها و هم انباظ برگزاری مراسم عزاداری حفظ شود.

 

آمویی  با بیان اینکه در ماه محرم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف و در عین حال افزایش رافت و گذشت در جامعه هستیم، گفت: این مسئله نشان می دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.
سرهنگ آمویی همچنین با قدردانی از هیات های مذهبی که در سال های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شان و شخصیت آن امام معصوم (ع) است و به همین منظور برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب های عزاداری رعایت شود.
 

 

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه  اظهار کرد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت ها توسط پلیس اعمال می شود که یکی از آن ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات های مذهبی و گل مالی کردن خودروهاست که ماموران انتظامی و راهور در صورت مشاهده چنین مواردی اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

 

وی تصریح کرد: نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر درب هیات و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت های اعمال شده است و در عین حال هیات های عزادار باید رعایت حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموما ساعت ۲۳ به بعد) خودداری کنند.

 

این مقام انتظامی در پایان و با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و در این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود، از هیات های عزادار و عموم مردم خواست تا با ماموران همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1083740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha