توسعه متوازن دستگاه تعلیم و تربیت استان بالاتر از میانگین کشوری است

خدابنده گفت:درصد تحقق توسعه متوازن دستگاه تعلیم و تربیت استان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است، لیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب یعنی تحصیل ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۹ مرداد) در کمیته ویژه برون سپاری دستگاه تعلیم و تربیت استان ضمن تسلیت ایام ماه محرم، توسعه رشته های مهارتی را با توجه به اسناد بالادستی یک تکلیف دانست و گفت: استان خراسان رضوی با تحصیل ۴۳/۴۵ دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح کشور پیشتاز است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:درصد تحقق توسعه متوازن دستگاه تعلیم و تربیت استان هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است، لیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب یعنی تحصیل ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش فاصله داریم.

 

وی با تاکید بر لزوم کنترل و نظارت در راستای ارتقا کیفیت آموزشی در فرآیند برون سپاری گفت: سال تحصیلی گذشته ۱۴ هزار ۵٠٠ هنرجو در ۱۹۶ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش سطح استان در ۷۵ رشته در فرآیند برون سپاری مشغول تحصیل بوده اند و پیش بینی ما برای سال تحصیلی آتی تحصیل ۱۷ هزار و ۵۰۰ هنر جو است.

 

خدابنده با تاکید بر لزوم انجام فرآیند گزینش نیروهای طرح برون سپاری اظهار داشت: امسال در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات مناسبی برای خرید تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش اختصاص یافته است.

کد خبر 1083795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha