محرم فرصت خوبی برای انسان شناسی و خودشناسی است

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه محرم فرصت خوبی برای انسان شناسی و خودشناسی است گفت: در کنار ارادت به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در واقع ما باید معرفت شناسی امام حسین (ع) را نیز به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت الله «سیدمحمد شاهچراغی» در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری ضمن  بیان اینکه مؤمنان باید منشأ خدمت به اسلام باشندگفت: امام حسین (ع) الگوی بارز خدمت رسانی به اسلام هستند.

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همه ما باید با تاسی از آن امام بزرگ به اسلام خدمت کنیم،ادامه داد: خدمت به اسلام بود که اسلام را امروز زنده نگاه داشته است.

 

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: محرم ماهی ویژه و خاص است و با توجه به اینکه مکتب ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است، باید شعائر و فرهنگ غنی عاشورا را حفظ و زنده نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه هیچ عبادت و مدالی بهتر از خدمت به مردم و خانواده‌های معظم شهدای استان نیست، تاکید داشت: خدمت‌گزاران به اسلام و مسلمانان همیشه در طول تاریخ زنده یاد و زنده نام هستند.

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ارادت ما به اهل بیت (ع) به خصوص سالار شهیدان نباید به این ایام ختم شود در واقع ما زندگی و مرگمان هم باید حسینی باشد تا در روز قیامت امام حسین (ع) شفیع مان محسوب شوند.

 

وی ماه محرم را فرصت خوبی برای انسان شناسی و خودشناسی دانست وگفت: باید از آن به خوبی بهره بردو در کنار ارادت به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در واقع ما باید معرفت شناسی امام حسین (ع) را نیز به دست آوریم تا توشه راهمان باشد لذا از این منظور است که می‌گوئیم معرفت حسینی در کنار عزاداری باشد.

 

آیت الله شاهچراغی دامه داد: دهه محرم فرصت مناسبی برای کمک های مؤمنانه است تا خیرین، نهادها و عامه مردم به یاری گروه های کم بضاعت و تهیدست بشتابند و از طرق مختلف نقدی و غیرنقدی از آنها حمایت کنند.

کد خبر 1083938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha