روز خبرنگار، روزی برای جبران ۳۶۰ روز پراسترس

۳۶۰ روز پراسترس و پرکار می‌گذرد تا با پیام‌‌های تقدیر، مراسم تجلیل و بازدید مسئولان از دفاتر رسانه‌ها روزی شیرین برای اصحاب رسانه رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ۱۷ مرداد که از راه می‌رسد، پیام تقدیر مسئولان ادارات و مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، آرامبخش روح و روان خبرنگارانی خواهد شد که مارشان شب و روز و زمان نمی‌شناسد و هر روز تعطیل و غیرتعطیل هفته، ماه و سال را در تلاشند تا رسالت خود را به انجام برسانند.

 

 

آنها که از جان گذشتند تا آرامش را به مردم هدیه دهند با قلم خبرنگار نامشان در تاریخ جاودانه خواهد ماند و تعدادی که گمنام مانده‌اند روح بلندشان در افکار مردمان این مرز و بوم پیام‌رسان گذشت و ایثار خواهد بود.

 

 

ایثاری که الگوی خبرنگاران است تا عاشقانه و بی‌توجه به زمان و بحران به اطلاع‌رسانی بپردازند و آگاه‌بخش افکار عمومی باشند.

 

امروز در جوار مزار شهدای گمنام در محوطه اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و به همت بسیج رسانه استان برای اصحاب رسانه برگزار شد.

 

 

شعار مقام معظم رهبری با عنوان «بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود» عنوان بنری بود که زینت‌بخش جایگاه سخنرانان بود.

 

 

تاکید بر وحدت مورد توجه رسانه‌ها باشد

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: خبرنگاران افراد زحمت‌کشی هستند و در برابر زحمتی که می‌کشند دریافتی مناسبی ندارند و نیاز است تقویت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران عاشق، دلسوز، مردمی، پرتلاش و مظلومند، افزود: دغدغه مالی خبرنگاران و محل کارشان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: صداقت، امانتداری، امیدآفرینی، مثبت‌گرا بودن، آرامش بخشی، تاکید بر وحدت، انصاف، عالمانه، با مطالعه نوشتن و حُریت باید مورد توجه رسانه‌ها و اصحاب رسانه باشد.

 

 

رسانه انقلابی می‌تواند هدایتگر جامعه به سمت پیشرفت، اخلاق و معارف اسلامی باشد

 

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف و عملیات دشمن یک واقعیت است و دنبال اینند که ذهنیت مردم، افکار عمومی و فرهنگ ما را مهندسی کنند و آرام آرام تحت تسلط خود درآورند.

 

 

وی افزود: باید رسانه‌ها در عرصه تقابل با رسانه‌های دشمن مهاجم و اثرگذار باشند و آنها را به نقطه انهدام حرکت بدهند و هدایت کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه انقلابی می‌تواند هدایتگر جامعه به سمت پیشرفت اخلاق و معارف اسلامی باشد.

 

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس در کردستان بیان کرد: تقارن روز خبرنگار با ایام محرم و واقعه عاشورا و وقوع ایثار بزرگی در تاریخ بشریت باید الگوی رسانه‌ها باشد.

 

 

سردار حسینی تصریح کرد: رسانه‌ها پُل ارتباطی مردم و مسئولانند و چقدر می‌توانیم اثر بگذاریم بستگی به هنر رسانه دارد و باید جهت دهنده افکار عمومی باشند.

 

 

وی گفت: نباید حرکتی کنیم که در راستای تضعیف قدرت ملی باشد، همگرایی عمومی، نشاط جامعه و فهم و درک صحیح نسبت به تحولات اجتماعی از کارکردهای رسانه است و باید در طراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

 

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس عنوان کرد: مطالبات ما از رسانه‌ها تقویت قدرت ملی و ترویج فرهنگ اسلامی، مبارزه با فساد و ارائه الگوهای جهادی به جوانان کشور است.

 

 

سردار حسینی اضافه کرد: رسانه باید فایلی دائمی تحت عنوان ترویج معروفات و نهی از منکر در فضای مجازی باز کنند و برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی تلاش کنند.

 

وی اذعان کرد: تقویت بنیه خانواده‌ها، بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها با تولید متون وزین، جذاب، زیبا باید مورد توجه رسانه‌ها باشد تا اثرگذار باشند چرا که دشمن تلاش می‌کند بداخلاقی، خشونت و منکرات را ترویج کنند.

 

 

وی با اعلام اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی انباشته از زیبایی‌هاست که باید به ان پرداخته شود، اضافه کرد: باید خوبیها را بزرگ الگوها را برجسته کنیم هنرمندان و نویسندگان و شعرا و اثار فاخر را معرفی کنیم.

 

 

وی در پایان گفت: از کارکرد رسانه‌ها این لست که علاوه بر پیشنهاد و انتقاد باید راهکارهای سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند و فرهنگ استثنایی عاشورا را برای جامعه بیان کنند.

 

 

فرماندهی فضای جنگ نرم نیازمند یک جبهه یکپارچه و متحد است

 


جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به جنگ نرم دشمن و تاکید بر لزوم دغدغه‌مندی رسانه‌ها، اظهار کرد: فرماندهی فضای جنگ نرم نیازمند یک جبهه یکپارچه و متحد است.

 

وی با بیان اینکه جنگ نرم به صورت عینی و ذهنی در سه سطح استراتژیک، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها نمود پیدا کرده است، افزود: رسانه‌ها رکن رکین مقابله با جنگ نرم دشمن هستند و اگر می‌خواهیم در برابر آنها پیروز شویم باید از ظرفیت رسانه به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

 

عبدالملکی خاطر نشان کرد: نبود جبهه واحد رسانه‌ای در استان خلایی است که دشمن با استفاده از آن کاملا هدفمند به ارزش‌ها در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هجوم می‌آورد و این هجمه‌ها موجب شده تا امید مردم به آینده نظام تحت تاثیر قرار گیرد.

 

 

وی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر مراقبت از فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها باید حضوری قوی و جریان ساز در مواجهه با این میدان داشته و با مدیریت صحیح و تشکیل جبهه واحد استکبارستیز، استقلال و عدم وابستگی و تشکیل هیات اندیشه‌ورز به رصد هوشمندانه فضای مجازی بپردازند.


 

دغدغه‌های رسانه‌های کردستان

 

تعدادی از خبرنگاران از دردها و دغدغه‌های خبرنگاران گفتند و خواسته‌های اصحاب رسانه را به گوش مسئولان رساندند.

 

 

منصور اولی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان و سردبیر خبرگزاری کردپرس در کردستان از دریافتی بسیار کم خبرنگاران استان سخن گفت و اعلام کرد: کردستان و ایران در شرایط فعلی نیاز به توسعه دارد و برای این مهم تغییر نگرش‌ها و فرهنگ‌ها نیاز است که مهمترین ابزار برای پیشبرد این دگرگونی وسایل ارتباط جمعی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در کردستان نیازمند کارگروه توسعه و رسانه هستیم، افزود: از ظرفیت رسانه‌ها در توسعه استان استفاده نشده است.

 

 

وی از اصحاب رسانه کردستان بعنوان نجیب‌ترین و پاکترین و پرتلاش‌ترین اصحاب رسانه کشور یاد کرد و گفت: ما آماده‌ایم که در توسعه استان کمک کنیم.

 

 

این خبرنگار کردستان اعلام کرد: مشکل اساسی این است که منابع خبری در کنار مردم نماندند اما رسانه‌های کردستان کنار مردم ماندند و برای مردم تلاش می‌کنند.

 

 

روناک کنعانیان نیز دیگر خبرنگار کردستانی بود که در این مراسم به بخشی از دیگر دغدغه‌های اصحاب رسانه استان پرداخت و وضعیت معیشت را مشکل اصلی خبرنگاران دانست.

 

 

وی انتخاب گزینشی خبرنگاران توسط روابط عمومی‌ها را برای پوشش اخبار جلسات و برنامه‌های ادارات را از دیگر مشکلات اصحاب رسانه استان دانست و خواستار توجه مسئولان به حل این مشکل شد.

 

 

امید بهمنی خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز در این مراسم عنوان کرد: تاثیرگذاری رسانه‌های مجوزدار و رسمی به دلیل افزایش شبکه‌های اجتماعی میان مردم کمتر شده و باید برای تقویت رسانه‌های رسمی تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی اگر سربازان عرصه رسانه را از دست بدهیم، زنگ خطر بزرگی به صدا در آمده است، گفت: خبرنگاران نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند و حمایت تنها با افزایش فعالیت انجام نمی‌شود، بلکه باید از پایه‌های رسانه یعنی فرد و نیروی انسانی حمایت شود.

 

 

تجدید پیمان با شهدایی که بدون نام و نشان در سرزمین مجاهدت‌های خاموش آرام گرفته‌اند، بخش پایانی این مراسم بود و اینگونه مراسم روز خبرنگار تا ۳۶۰ روز دیگر به اتمام رسید.
 

کد خبر 1084191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha