تاکید بر پاسداشت رشادت های شهدای کربلا و احیا امر به معرف و نهی

آیت الله دری نجف آبادی بر پاسداشت رشادت های شهدای کربلا و احیا امر به معرف و نهی در ایام محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای احیا فرهنگ و معارف دینی و تبیین قیام امام حسین (ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی عزاداری های محرم را برگزار می‌کنند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در مراسم عزداری امری ضروری است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است، ادامه داد: باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

 

این مقام ارشد استان، فرهنگ ایثار و مقاومت را سرمایه بزرگی برای ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران در چهار دهه حیات نظام اسلامی، در سایه این فرهنگ ناب عزت و افتخار آفریده‌اند.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به برنامه های هیئات مذهبی در این ایام و وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی در جهت هدایت مراسم های عزاداری محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: هیئات مذهبی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ابلاغیه ستاد کرونا به عزاداری سید و سالر شهیدان بپردازند.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی با نظارت دقیق، بستر را برای برگزاری مطلوب عزاداری سید و سالار شهیدان فراهم کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: امام حسین (ع) با شهادت خود پیام آزادی‌خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی‌های مقدس باید در آئین‌های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، بیان کرد: این نامگذاری به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) نامگذاری شده است و تکریم و پاسداشت رشادت‌های شهدای کربلا و زنده نگهداشتن یاد آن شهیدان، احیا امر به معروف و نهی ازمنکر در این ایام ضروری است.

کد خبر 1084312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha