امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری، تشنه ی دریافت پیام اصیل نهضت عاشورای حسینی است

طاهری با اشاره به این که امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری، تشنه ی دریافت پیام اصیل نهضت عاشورای حسینی است، گفت: واقعیت آن است که امروز انسان غربی حتی بیشتر از انسان شرقی شیفته و طالب درک پیام حقیقی دین و معنویت است.

حجت الاسلام دکتر محمد حسین طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر تغییر شیوه برگزاری عزاداری های حسینی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته متأسفانه به جهت تشدید شیوع کرونا، نحوه برگزاری مجالس و محافل حسینی در دهه اول محرم نسبت به سنوات قبل تفاوت مشهودی داشته اما با این حال عموم عزاداران و هیئات مذهبی انصافاً با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) اهتمام داشته اند که این مساله جای تقدیر دارد.

 

وی افزود: البته معدود مجالس و محافلی هم بوده که در این میان، توجه کمتری به این مساله داشته اند و مراجع ذیربط به آن ها تذکر داده اند اما عموماً مسایل رعایت شده و ان شاءالله تا پایان دهه نیز مسایل بهداشتی به درستی رعایت شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: با وجود محدودیت ها، واقعیت آن است که سال به سال بر شور و حرارت مجالس حسینی افزوده می شود و این مساله نشان دهنده تأثیر عمیق نهضت عاشورا بر جامعه بشری است و این که کشتی نجات و چراغ هدایت حسینی همیشه مشغول به فعالیت و هدایتگری است.

 

وی با اشاره به این که امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری، تشنه ی دریافت پیام اصیل نهضت عاشورای حسینی است، گفت: واقعیت آن است که امروز انسان غربی حتی بیشتر از انسان شرقی شیفته و طالب درک پیام حقیقی دین و معنویت است و در این میان مکتب امام حسین(ع) بهترین و مناسب ترین راه همین شناخت و افزایش درک و معرفت است.

 

طاهری در خاتمه افزود: در شرایط کنونی به جهت شیوع کرونا باید بیش از پیش از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در راستای تبیین و نشر ارزش های دستگاه امام حسین(ع) بکوشیم و در این میان به سوالات و شبهات نسل جوان در این زمینه پاسخ دهیم.

کد خبر 1084398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha