هزاران کودک دخیل آقازاده کوچک امام حسین/ چشاندن محبت اهل بیت به فرزندان، بزرگترین خاستگاه مراسم شیرخوارگان حسینی

یکی از بزرگترین خاستگاه های مراسم شیرخوارگان حسینی، چشاندن دوستی اهل بیت از کودکی به فرزندان این سرزمین است تا با محبت اهل بیت قد کشیده و بزرگ شوند؛ نکته مهمی که مداحان و وعاظ باید تاکید بیشتری بر آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در اولین جمعه ماه محرم، بار دیگر طنین یاد باب الحوائج کربلا، حضرت علی اصغر علیه السلام ایران اسلامی را درنوردید و میلیون ها بانوی مسلمان همنوا با حضرت رباب سلام الله علیها روضه عطش و بی تابی سر دادند.

 

 

 



هزاران مادر در این روز در جای جای ایران اسلامی با بستن سربندهای منقش به نام اهل بیت علیهم السلام به کودکان خود و نشستن پای روضه علی اصغر علیه السلام، نام آقازاده کوچک امام حسین علیه السلام را در گوش کودکان خود زمزمه کردند.

 

 




مادران سرزمین اسلامی با قطره قطره اشکی که در تلاقی نگاه خویش با فرزندانِ در آغوش ریختند، کودکان خود را دخیل نگاه کم سن ترین باب الحوائج کربلا کردند.

 

 

 


شاید روز علی اصغر روز باب الحوائج دیگر کربلا یعنی حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام هم باشد؛ او که خود ساقی لب تشنگان بود و به قول استاد شجاعی در مجموعه آفتاب در حجاب، " همیشه خدا انگار نبض عباس با عطش حسین می زده است" 

 

 

 



یکی از بزرگترین خاستگاه های مراسم شیرخوارگان حسینی، چشاندن دوستی اهل بیت از کودکی به فرزندان این سرزمین است تا با محبت اهل بیت قد کشیده و بزرگ شوند؛ نکته مهمی که مداحان و وعاظ باید تاکید بیشتری بر آن داشته و از این زاویه بیشتر به آن بپردازند چه آنکه شعور حسینی بیش از شور حسینی به کار آید.

 

 

 



توجه و تامل در همراه کردن کودکان و زنان با کاروان حسینی؛ دریافت پیام مهم بلند کردن حضرت علی اصغر بر سر دستان امام حسین در مقابل دشمن، تفکر در جنبیدن گهواره حضرتش پس از ندای" هل من ناصر ینصرنی" امام زمانش، تاکید علما بر اهتمام به روضه حضرت علی اصغر برای گره گشایی از مشکلات بزرگ و... از جمله دهها مطلبی است که باید در چنین روزی مورد توجه باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1084449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha