اولین تعهد شهردار باید پیاده کردن عدالت در شهر باشد

آیت الله دژکام گفت: در زمینه انتخاب شهرداران، شوراهای اسلامی باید مردم را و نظر مردم را در نظر بگیرند و اولین تعهد شهردار باید پیاده کردن عدالت در شهر باشد و نگاه عدالت محور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 22 مرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: وقتی خواستند از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرند، حضرت ابا عبدالله (ع) فرمودند: «ما اهل بیت پیغمبر (ص)، معدن رسالت های الهی، محل رحمت خدا هستیم و خداوند با ما عالم و آفرینش را خلقت کرده است و یزید، فاسق است».

امام جمعه شیراز افزود: خدای متعال برای انسان در جهان جایگاهی آفریده و بندگی خدا جایگاه انسان در جهان است اما یزید، اهل طاغوت و مرتکب معصیت بود و چگونه یک امام بزرگ با چنین فردی می توانست بیعت کند؟

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: از جرم های بزرگ یزید این بود که هم گناه می کرد اما از علنی شدن گناه خود نیز ابایی نداشت و باید در جامعه به این نکته توجه کنیم که انجام معصیت، عادی نشود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: آنها که امروز در جبهه یزیدیان قرار می گیرند باید بدانند پایان کار خوبی ندارند و به جهنم خواهند رفت و آنها که در جبهه امام حسین (ع) قرار می گیرند پاداش خوبی در انتظار آنهاست.

وی ادامه داد: باید امام حسین (ع) و یزید زمان خود را بشناسیم، اهل بیتی ها با یزیدیان نمی تواند در یک جا جمع شود و تا روز عاشورا باید خط حسینیان این روزگار را مشخص کنیم و از منبرهای خود برای این موضوع استفاده موثر کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: در 28 مرداد 32 آمریکایی ها دولت ملی ما را سرنگون کردند و 25 سال آمریکایی ها با زور خودشان شاه را در کشور مسلط کردند و پخش عکس اخیر در مورد ستم های آنها به کشور ما در واقع باعث آبروریزی خودشان شده است.

امام جمعه شیراز افزود: این رفتار زشت و نامردمی خودشان را با این کار به رخ می کشند اما ملت غیور ایران هر حرکتی را که بخواهد عزت ایرانی را مخدوش کند، محکوم می کند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به تمام این کشورها یادآور شده اند که دوران ظلم به ما تمام شده و هر حرکتی را جواب خواهیم گفت و امروز ایران به برکت پرچم امام حسین (ع) و نیابت مهدی آل محمد (عج)، عزتمند و قدرتمند شده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: 22 مرداد، روز مشارکت های اجتماعی نام گرفته است و امام راحل در مورد مشارکت در امور کشور همواره بر وجود و لزوم اتحاد تاکید می فرمودند و همین مشارکت، زمینه انسجام تمام ملت و شکست دشمنان است.

وی افزود: امام راحل، مردم سالاری را همواره مورد تاکید قرار می داند و این به این معناست که تمام مردم مسئول هستند و باید در میدان باشند و باید بدانیم کارها با شعار پیش نمی رود و مردم باید مشارکت در اداره کشور داشته باشند و کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در زمینه انتخاب شهرداران، شوراهای اسلامی باید مردم را و نظر مردم را در نظر بگیرند و اولین تعهد شهردار باید پیاده کردن عدالت در شهر باشد و نگاه عدالت محور داشته باشد.

کد خبر 1084466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha