عزاداری برای امام حسین (ع) باید همراه با درس از مکتب حسینی باشد

آیت الله عابدینی گفت: ما باید بیش از پیش فرمایشات امام حسین (ع)، درس های حسینی و نهضت عاشورا را محور قرار دهیم و لازم است در کنار سینه زنی و سیاه پوشیدن به این مهم هم توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۲ مرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان قرار داریم و شاهد هستیم که مردم نسبت به عزاداری امام حسین (ع) سنگ تمام می گذارند و عشق و ارادت خود را به این امام نشان می دهند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند متعال را شاکر هستیم که هر سال مراسم های عزاداری بهتر از سال های گذشته برگزار می شود و این رشد و تعالی بسیار ارزشمند است و ما امنیت و آسایش خود را مدیون خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم چراکه این افراد پای کار آزادی، ذلت ناپذیری و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت هستند.

 

وی عنوان کرد: ما باید بیش از پیش فرمایشات امام حسین (ع) و درس های حسینی و نهضت عاشورا را محور قرار دهیم و لازم است در کنار سینه زنی و سیاه پوشیدن به این مهم هم توجه کنیم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره اهمیت نماز ظهر عاشورا افزود: در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا، نماز ظهر عاشورا برگزار خواهد شد و اگر این تشخیص وجود داشته باشد که خطری برای سلامت مردم وجود داردحتی نماز جمعه هم برگزار نمی شود.

 

وی تأکید کرد: باید موضوع سلامت به طور جدی مورد توجه قررار گیرد حفظ سلامت وظیفه دینی و همگانی است و آمار بالای کرونا که در این ایام شاهد هستیم در شأن مملکت و نظام ما نیست و باید مراعات ها افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت کمک مومنانه در شرایط امروز اضافه کرد: استان قزوین در بحث کمک مومنانه و مواسات جایگاه ویژه ای دارد و ان شاالله این روند با جدیت بیشتری ادامه یابد و این کار در واقع معامله با خداست.

 

وی با اشاره به ضرورت کمک به مردم سیل زده در مناطق الموت و آوج اظهار کرد: در بازدیدی که از مناطق سیل زده الموت داشتیم سیل در زمان کم خسارت های جدی را بر جای گذاشته است و خوشبختانه نیروهای جهادی از جای جای استان در این مناطق حضور پیدا کردند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: البته فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان و مسئولان با جدیت پای کار هستند تا مردم را از گرفتاری هایی که سیل ایجاد کرده نجات دهند.

 

وی با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان به میهن گفت: ما احترام ویژه ای برای آزادگان قائل هستیم و برای همه آزادگان سلامتی از خداوند متعال مسئلت داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افغانستان یادآور شد: از خداوند متعال برای مردم مسلمان و برادر افغانستان امنیت، صلح و آرامش می خواهیم.

 

کد خبر 1084507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha