۷۸ مسئله و معضل در کردستان احصاء شده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: ۷۸ مسئله و معضل در کردستان احصاء شده که پیگیری و پرداختن به آن نیازمند همراهی همه نهادها از جمله رسانه‌ها و همچنین تشکیل تشکل‌های تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع خبرنگاران استان کردستان با اشاره  به اینکه در مراکز امر به معروف و نهی از منکر با دوگانگی مواجه هستیم، اظهار کرد: از طرفی اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف پرداخته و مختص این فریضه مهم است و از طرفی بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اما هنوز با معضلات و مشکلات زیادی روبرو هستیم.

 


وی با بیان اینکه در جنبه معرفتی و شناختی بسیاری از مردم امر به معروف و نهی از منکر را یک بحث کارآمد نمی‌دانند، افزود: برخی امر به معروف را بد تعبیر می‌کنند و آنرا منحصر به حجاب می‌دانند در حالیکه عفاف و حجاب تنها یکی از جزئیات این فریضه محسوب می‌شود.

 


وی تصریح کرد: باید بتوانیم در یک محیط علمی و سالم در حوزه فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفتگو داشته باشیم و خبرنگاران از مهمترین شاخصه‌هایی هستند که می‌توانند باب گفتگو را باز کنند.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: هر تفکری بدون تمسخر باید بتواند بحث کند و با تفکر، استدلال و دلیل به هر مسئله‌ای بپردازد و ستاد امر به معروف این آمادگی را دارد که برای اندیشمندان آغوش بگشاید و در مواجهه فکری بحث‌ها را به گفتگوی فرهنگی تبدیل کند.

 


هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: اسلام یک‌هزار و 400 سال پیش وارد ایران شد و مغول 700 سال پیش وارد ایران شد و مغول چپاول و کشتار براه انداخت اما امروز مغول در فرهنگ ایران هضم شده و از بین رفته است.

 


وی اعلام کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و شیعه و سنی باید با وحدت و همدلی به اجرای این فریضه بپردازند و از تفرقه و انحرافات دینی و مذهبی دوری کنیم.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اعلام آقای رئیسی برای راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان، افزود: عدم ورود مدیران و مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر زمانبر و هزینه‌بر بودن آن است بنابراین خبرنگاران باید آنچنان مطالبه‌گر باشند که هزینه نپرداختن مسئولان به منکرات بیشتر از پرداختن به آن باشد.

 


هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه 78 مسئله و معضل استان کردستان احصاء شده است که پیگیری و پرداختن به آن نیازمند همراهی همه نهادها از جمله رسانه‌ها و همچنین تشکیل تشکل‌های تخصصی است تا نخبگان به رفع این مشکلات ورود یابند.

 


وی اعلام کرد: تشکل‌های احیاگر مردمی برای فعالیت بیشتر آمران به معروف در همه حوزه‌ها باید تشکیل شود تا شاهد ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشیم.  

 

 

کد خبر 1084865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha