رعایت اخلاق رسانه ای سرلوحه فعالیت های خبرگزاری شبستان است

نبی زاده گفت: خبرگزاری شبستان از رسانه های خوب و فعال خراسان جنوبی است که اخلاق رسانه ای را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی عصر امروز (۲۳ مرداد) از دفتر خبرگزاری شبستان در بیرجند بازدید کرد و با ظرفیت‌های این خبرگزاری و فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آشنا شد.

 

همچنین در این بازدید خوش خبر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، محبی مدیرکل دفتر استاندار  و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور  داشتند.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید ضمن خداقوت به خبرنگاران شبستان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه مراسم نکوداشت روز خبرنگار امسال به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

وی تأکید کرد: خبرگزاری شبستان از رسانه های خوب و فعال استان است که اخلاق رسانه ای را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان «شکوه مادری» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با تقدیر از فعالیت مبتنی بر اخلاق خبرنگاران شبستان خراسان جنوبی گفت: این خبرگزاری ضمن دقت و سرعتی که در انتشار اخبار و انعکاس مشکلات مردم دارد اما به هر قیمتی قلم نمی زند و رعایت اخلاق و فقه رسانه خط قرمز این مجموعه است.

 

وی در ادامه به فعالیت ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد استان اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری دوره های آموزشی، هر مسجد یک رسانه باشد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه علی رغم شیوع ویروس کرونا اما فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری با راه اندازی سامانه بچه های مسجد تعطیل نشده است، تصریح کرد: در این مدت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکنون ۲۰ تن گوشت قرمز را با مشارکت موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا تمامی شهرستان ها توزیع کرده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار از آغاز طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف تجلیل از مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند خبر داد و افزود: سال گذشته در راستای این طرح از  ۹۰۰ خانواده شهید، نخبگان علمی و هنری تقدیر شد.

 

«زینب رمضانی» مدیر خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی با بیان اینکه این خبرگزاری از خردادماه ۱۳۸۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: اخبار این خبرگزاری در بسیاری از رسانه های مکتوب و مجازی کشور و استان استفاده می شود.

 

وی افزود: تاکنون این خبرگزاری بالغ بر هزار و ۱۰۰ خبر، گزارش و گفتگو در حوزه کرونا برای اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به مردم منتشر کرده است.

 

رمضانی با گریزی به مشکلات پابرجای خبرنگاران در حوزه مسکن، بیمه، حق الزحمه پایین، مالیات، تصریح کرد: با آسیب‌شناسی که انجام شده باید رفع این مشکلات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین به نفع خبرنگاران رقم بخورد تا دود اجرای برخی قوانین یا عدم به روز بودن آن به چشم خبرنگاران نرود.

 

مدیر خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه متاسفانه بحث مسکن خبرنگاران حل نشده است، ادامه داد: توانایی مالی خبرنگاران نیز به طرح اقدام ملی مسکن نمی رسد و نیازمند توجه ویژه برای حل این مشکل هستند.

 

وی با گلایه از عدم پاسخگویی برخی مسئولان به بهانه کرونا، گفت: متاسفانه برخی از این مسئولان اطلاعی از حوزه فعالیت خود ندارند و انتقادات سازنده را برنمی تابند و رسانه ها را متهم به سیاه نمایی می کنند.

 

رمضانی در ادامه ضمن بیان فعالیت های مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی، بیان کرد: در ایام محرم و صفر برای خانواده های بیماران صعب العلاج ۷۲ پرس غذا  به صورت دو روز در هفته طبخ و توزیع می شود.

 

مدیر خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه کلنگ ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند اسفند سال ۱۳۸۵ به زمین زده شد و با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان پس از سال‌ها وعده افتتاح شد، تصریح کرد: این ورزشگاه بعد از افتتاح به حال خود رها شده و بیشتر تجهیزات ورزشی نصب شده در این ورزشگاه رو به نابودی است که درخواست می شود با حضور هیات  های ورزشی این موضوع بررسی و تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1084873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha