نهادینه کردن معروفات متضمن سعادتمندی جامعه اسلامی است

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف گفت: نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضامن سعادتمندی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیعد عسکری مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که با حضور علما و روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضامن سعادتمندی جامعه بشریت است و نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به یک فرهنگ غالب و مستمر در جامعه علل و عوامل مختلف و راهکارهای خاص خود دارد.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مقوله کلانی است که سایر فرائض دینی را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام عسکری اذعان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید اول از خودمان شروع کنیم: عدالت در امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مولفه‌ها مهم در نهادینه کردن این دو فریضه الهی است.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید نسبت به همگان باشد یعنی همانگونه که دیگران را به انجام این فریضتین الهی نصحیت و امر می‌کنیم برای خود و اطرافیانمان نیز انجام دهیم.

 

 علما علمداران نهضت حسینی هستند

 

سید محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این همایش اظهار کرد: حقیقتا اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد یک پرچم را در عالم بلند کند آن پرچم جز پرچم عدالت‌طلبی، حق‌طلبی و حق‌گویی نیست.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ادیان مختلف و انسان‌ها را دعوت کنیم که در مقابل ظلم جهانی بایستند نشانه چنین دعوتی را باید پرچم امام حسین(ع) قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: پرچم امام حسین(ع) پرچمی است که می‌تواند تمام مظلومان عالم را در یک الگوی آزادی و عدالت‌طلبی گرد هم جمع کند.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: امروز ملت‌های دنیا از بی‌عدالتی و ستم رنج می‌بییند، ما با دیدن ظلم و بی‌عدالتی ناراحت می‌شویم و نمی‌توانیم ظلم را تحمل کنیم حال این ظلم در حق هر انسانی صورت بگیرد فرقی نمی‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مظهر مبارزه با ظلم است، شعار در قیام امام حسین(ع) شعار آزادگی و مبارزه با ظلم بود.

 

وی گفت: امام حسین(ع) چون دید در جامعه به حق عمل نمی‌شود و در برابر ظلم ایستادگی نمی‌شود قیام کرد.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد و فرمود به حق عمل نمی‌شود، افزود: امروز یزیدیان کسان دیگری هستند که باید در برابر آنان ایستادگی کرد.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: همه ابراز ارادت و عشق می‌کنند، اما در فضاسازی آنگونه که باید این مهم مورد توجه قرار نگرفته است، همه خانه‌ها باید پرچم سرخ حسینی و سیاه عزاداری را داشته باشد.

 

وی گفت: امام حسین(ع) می‌تواند همه عالم را در پرچم جمهوری اسلامی جمع کند که می‌فرمایند «من برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام می‌کنم.

 

هاشمی‌گلپایگانی عنوان کرد: امروز جامعه فرهنگی ما نیاز به اصلاحات اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، گفت: همه باید در تبیین نقش امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان تلاش کنیم و در این راستا از هر ظرفیتی بهره بگیریم.

 

دوری از معنویت و عرفان به شدت جامعه بشریت را درگیر خود کرده است

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این همایش اظهار کرد: علما با وجود تمام مشکلات اقتصادی و غیره هرگز سنگر عبودیت و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را ترک نکرده‌اند.

 

وی بیان کرد: دوری از معنویت و عرفان یکی از بیماری‌های خطرناکی است که متاسفانه امروز به شدت جامعه بشریت را درگیر خود کرده و باید برای مقابله با آن تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

 

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت در گرو بازگشت به عرفان و معنویت است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط به زبان نیست بلکه به اعمال، رفتار و اخلاق و به درک نیازمندان و دستگیری فقرا است؛ بنابراین باید همواره در جهت ترویج این فریضه الهی در جامعه تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل زیادخواهی یزیدیان هدف قیام عاشورایی امام حسین(ع) بود، گفت: سرزمین کربلا را فداکاری و ایثار امام حسین(ع) کربلا کرده است.

 

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: این امام همام احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین اهداف خود در قیام عاشورا بیان می‌کند موضوع مهمی که خداوند متعال در ۶۰۰ جای قرآن به آن اشاره فرموده است و پروردگار نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است.

 

وی اضافه کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید همه ما مسلمانان ادامه دهنده راه اهل‌بیت(ع) و ترویج‌دهنده این فریضه الهی در جامعه باشیم.

 

ماموستا رستمی در ادامه به ارات اهل سنت به ویژه مردم کردستان به اهل بیت و خاصتا امام حسین(ع) گریزی زد و تصریح کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) به اندازه‌ای است که در این استان بیشتر خانواده‌ها فرزندانشان را با اسامی حسن و حسین نام‌گذاری کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: البته رهرو امام حسین(ع) و تبعیت از نهضت عاشورایی ایشان تنها با حرف و سخن تحقق پیدا نمی‌کند باید با الگوبرداری از سیره و روش آن حضرت در زندگی رهرو واقعی ائمه اطهار باشیم.

 

امام جمعه سنندج تاکید کرد: به گفته وی، محرم ماه حرمت، ایثار، از خودگذشتگی، پاسداری از حرمت انسان، حریم ایمان و حصار قرآن است.

 

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت هستند در تبیین سیره و روش زندگی این امام همام باید بیش از هر زمانی تلاش کنیم.

 

کد خبر 1085120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha