پویش نذر خون اعضای کانون های مساجد ایلام در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از راه اندازی پویش نذر خون اعضای کانون های مساجد با همکاری سازمان انتقال خون استان خبر داد.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: طرح پویش نذر خون با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و اداره کل انتقال خون استان ایلام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با اداره کل انتقال خون استان در راستای حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای اهدای خون انجام شده است، گفت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می توانند به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام به مرکز انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه اهدای خون در ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از سنت های حسنه برای نجات جان انسان ها است، یادآور شد: پویش «نذر خون برای حسین(ع) به نام حسین(ع)» در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد اجرا و فراخوان لازم  برای حضور اعضای کانون های مساجد در این سنت حسنه اعلام شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه اهدای خون با توجه به نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان در شرایط شیوع کرونا و افزایش تعداد بستری های و مبتلایان به کرونا در استان یک نیاز ضروری است، ابراز کرد: اهدای خون در ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر  در راستای کمک به نیازمندان و همچنین یاری کادر درمانی یک صدقه جاریه است.

 

وی با دعوت از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برای شرکت گسترده در این پویش، خاطرنشان کرد: اهدای خون توسط مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش ذخیره خونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 1085367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha