۲۰۰ تیم تخصصی سپاه آماده حضور در بیمارستان ها هستند

سردار اخوان گفت: ۲۰۰ تیم تخصصی شامل هزار نفر سازماندهی شده تا در بیمارستانها حضور یابند و از این تعداد تاکنون ۱۲۰ تیم مستقر شده اند و ۸۰ تیم آماده هستند تا در صورت نیاز مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سرتیپ دوم « پاسدار احمد اخوان » امروز سه شنبه (26 مرداد) در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی شهید "علی نجفی" مشهد بیان کرد:. هدف ما این بود نظام سلامت نیروی زمینی سپاه به عنوان مجموعه واکنش سریع کشور بتواند اقدامات خاص را در شرایط بحران انجام دهد.

 

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه باید با تغییر رویکرد، تمام زبرساختها را بر اساس این بحران تغییر دهیم؛ افزود: تا قبل از این بر اساس راهبردی که وجود داشت در ۱۳ نقطه پرخطر با سامانه سیار و ثابت حضور داشتیم و بیمارستان شهید نجفی که امروز آغاز به کار کرده است چهاردهمین نقطه فعال در این بخش است.

 

وی با اشاره به حضور سپاه در سه نقطه پرخطر، اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ گفت: حضور مجموعه بهداشت و درمان، نیروی بحران را کاهش می‌دهد و به سیستم سلامت کمک می‌کند. هر اقدامی انجام می‌دهیم بر اساس یک فرآیند و هماهنگی، تعامل و اعلام نیاز با مبادی مختلف است.

 

سردار اخوان بیان کرد:  ۲۰۰ تیم تخصصی شامل هزار نفر سازماندهی شده تا در بیمارستانهایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، حضور یابند ، از این تعداد تاکنون ۱۲۰ تیم مستقر شده اند و ۸۰ تیم آماده هستند تا در صورت نیاز مستقر شوند.

 

وی با بیان اینکه مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه آمادگی دارد که در هر منطقه بحرانی در کمترین زمان ممکن حضور یابد؛ تصریح کرد: دستاوردهایی که در ۱۰ سال اخیر با استقرار ۲۰۰ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف کشور، بویژه نقاط محروم، ایجاد شده، بسیار موثر و مفید بوده است.

 

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بر اساس راهبردی که این نیرو دارد تاکنون هزار و ۶۲۳ تخت بیمارستانی مجهز به صورت ثابت و هزار و ۵۱۲ تخت سیار به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

کد خبر 1085753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha