حضرت ابوالفضل العباس(ع) در قله بصیرت عاشورایی قرار دارد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان الگوی همه جوانمردان عالم در قله بصیرت عاشورایی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعای حسینی گفت: شاخصه بارز حضرت عباس (ع) در کنار شجاعت و دلیری و ایثار و شهادت طلبی، ولایتمداری و بصیرت بالای ایشان است، کما این که در زیارتنامه حضرت نیز به همین موضوع به طور خاص اشاره شده است.

 

وی افزود: ایشان در همه حال مطیع محض اوامر ولی و امام خویش بود و این درسی است برای همه ما که بدانیم سعادت و عاقبت بخیری در سایه ولایتمداری و تبعیت از اوامر ولی محقق می شود.

 

این تاریخ پژوه و محقق حوزوی همچنین گفت: ما حضرت اباالفضل(ع) را با عنوان زیبای کاشف الکرب عن وجه الحسین (ع) یاد می کنیم؛ شخصیت بزرگواری که وقتی به کنار فرات برای برداشتن آب رسیدند، هر چند خودشان در نهایت تشنگی بودند، اما چون امام حسین(ع) و فرزندانش تشنه بودند ، آب را روی آب ریختند و تشنه کام در نهایت جان خویش را فدای امام و مقتدای خویش کردند.

 

وی بیان داشت: قمر بنی هاشم(ع) حقیقتاً در اوج قله بصیرت عاشورایی قرار دارند و آن هم چیزی نیست مگر فهم صحیح دین و مکتب و شناخت ولی خدا و تبعیت از آن در همه حال ، کما این که وقایع و رویدادهای جریان عاشورا به طور کامل صحه بر ولایتمداری، ادب و بصیرت بالای حضرت عباس(ع) می گذارد.

 

وی در خاتمه ابرازامیدواری کرد: همه ما نه صرفاً در حرف بلکه در مقام عمل به سیره و سبک زندگی حضرت ابوالفضل(ع) تأسی بجوییم و ان شاءالله در دنیا و آخرت مشمول عنایات و شفاعت خاصه علمدار کربلا قرار بگیریم.

کد خبر 1085957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha