برگزاری مراسم عاشورای حسینی در ترکیه

شیعیان ترکیه مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) را با راه اندازی دسته های عزاداری و حضور در مساجد برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «hurriyetdailynews»، «علی ارباش» ، مقام ارشد مذهبی و رئیس سازمان دیانت ترکیه در پیامی که امروز مصادف با روز عاشورای حسینی منتشر شد بر مسئله برادری و اتحاد بین مسلمانان تاکید کرد.

 

ارباش خاطرنشان کرد که کربلا با انعکاس آنچه مطلوب امام حسین (ع) بود به مسلمانان دستور می دهد که بیشتر در کنار هم بمانند و همیشه مراقب وسوسه های شیطانی باشند .

 

شیعیان در ترکیه امروز که روز دهم محرم است لباس های سیه بر تن کرده و مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش را برگزار کردند.

 

تعداد زیادی از عزاداران حسینی با راه اندازی دسته های عزاداری در حالی که سینه می زدند در برای شهادت امام سوم شیعیان و 72 تن از یارانش در صحرای کربلا سوگواری کردند.

 

تعدادی از شیعیان نیز در مسجد «حضرت علی» جمع شدند تا به سخنرانی های رهبران شیعه در مورد پیام کربلا و درسی که امام حسین (ع) با شهادتش به هم انسان های جهان در همه دوران و اعصار داد گوش فرا دهند.

 

عاشورا که دهمین روز ماه محرم در تقویم هجری قمری است برای شیعیان از اهمیت ویژه ای برخودار است چرا که در این روز امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش در سال ۶۱ هجری قمری برای ایستادگی در مقابل ظلم و بی عدالتی به شهادت رسیدند.

کد خبر 1086130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha