مساجد اصلى‌ترین و رسمی‌ترین مراکز علمى و آموزشى مسلمانان در حکومت نبوی بوده‌اند

حجت‌الاسلام نجفوندی گفت: نقش مساجد در صدر اسلام بسیار متمایز از معابد ادیان دیگر بوده و به عنوان پایگاهى که کارکردهاى متعدد و متنوع داشته مورد توجه قرار گرفته و در حکومت نبوی نیز مساجد اصلى‌ترین و رسمی‌ترین مراکز علمى و آموزشى مسلمانان بوده‌اند.

«حجت‌الاسلام حسن نجفوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن اشاره به نقش مساجد در صدر اسلام اظهار کرد: نقش مساجد در صدر اسلام بسیار متمایز از معابد ادیان دیگر بوده و به عنوان پایگاهى که کارکردهاى متعدد و متنوع داشته مورد توجه قرار گرفته و در حکومت نبوی نیز مساجد اصلى‌ترین و رسمی‌ترین مراکز علمى و آموزشى مسلمانان به حساب مى‌آمدند.

 

معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک با بیان اينکه نگاهى به تاریخ اسلام نشان مى‌دهد که ریشه اصلى آنچه که بعداً به نام دارالعلم‌ها، مدارس و مراکز علمى معروف شدند را باید در مساجد جست‌وجو کرد افزود: اینکه می‌گوییم کارکرد مساجد در صدر اسلام دارای ابعاد مختلفی بود را حتی می‌شود از کلام افراد زیادی همچون اندیشمندان غربی هم دید.

 

وی در رابطه با نقش مساجد در دوران دفاع مقدس اذعان کرد: مساجد در هشت سال جنگ تحمیلی همانند صدر اسلام به عنوان سنگر و تغذیه‌کننده روحی و پشتیبان رزمندگان بودند.

 

حجت‌الاسلام نجفوندی تصریح کرد: در شرایط کنونی که بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فشار بیش از اندازه‌ای به مردم وارد کرده‌اند، اکثر مساجد به خوبی وارد عمل شده‌اند و به بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری رزمایش کمک مومنانه لبیک گفتند و با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، ماسک و سایر اقلام بهداشتی سعی و تلاش خود را به نهایت امر رساندند.

 

کد خبر 1086534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha