تداوم دوره معرفت حسینی تا اربعین حسینی 

یحیی جرگه نارویی گفت: هم زمان با ورود به ماه محرم دوره مجازی معرفت حسینی آغاز شده است و تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد.

«یحیی جرگه نارویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون خادمین اهل بیت (ع) علی رغم محدودیت های کرونایی اما به منظور تعظیم شعائر حسینی برنامه های عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.


مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت (ع) روستای تمبت پائین قلعه گنج افزود: در همین راستا در آستانه ورود به ماه محرم فضای بیرون مسجد به کمک بچه های مسجدی عضو کانون فضا سازی و مهیا شده و با پرچم های عزا سیاه پوش شد.


وی بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد و به همین منظور هفته ای یک بار مجلس عزا اقامه می شود.


جرگه نارویی ابراز کرد: هم زمان با ورود به ماه محرم دوره مجازی معرفت حسینی آغاز شده است و تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد.


مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت (ع) روستای تمبت پائین قلعه گنج ادامه داد: این دوره معرفتی با هدف شناخت بیشتر نوجوانان و جوانان مسجد با شخصیت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت و نیز ایثار و از خودگذشتگی آنها در روز عاشورا در حال برگزاری است.


وی اظهار کرد: نذورات محرم به اجرای اطعام حسینی اختصاص داده شد و در همین راستا هر شب ۳۵۰ پرس غذای نذری در بین اهالی روستا با اولویت خانواده های نیازمند توزیع شد.

 
جرگه نارویی اضافه کرد: در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ پرس غذای نذری با رعایت نکات بهداشتی پخت و بسته بندی شده و درب منازل نیازمندان و اهالی روستا توزیع شد.
 

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت (ع) روستای تمبت پائین قلعه گنج عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون برگزاری چله قرائت زیارت عاشورا است که هر شب تا پایان اربعین حسینی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء قرائت می شود.


وی در خاتمه یادآور شد: این چله به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) اجرا شده و ثواب قرائت زیارت عاشورا هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت می شود.

کد خبر 1087232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha