ظرفیت مساجد برای گسترش صلح و سازش بکار گرفته می شود/ تقویت ارتباط با نهادهای مردمی

حبیبی گفت: ظرفیت مساجد استان اصفهان برای گسترش صلح و سازش و آموزش مفاهیم حقوقی بکار گرفته می شود.

«محمدرضا حبیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان‏ به اهمیت موضوع صلح و سازش و جایگاه آن درجامعه و همچنین ظرفیت مساجد در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: گسترش فرهنگ صلح و سازش مورد توجه دستگاه قضایی است و نتایج خوبی نیز برای جامعه دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: صلح و سازش بین طرفین پرونده های قابل گذشت موجب کاهش ورودی پرونده های قضایی و همچنین کاهش تنش های اجتماعی می شود و از طرفی این موضوع جز برنامه های مهم دستگاه قضایی به حساب می آید.

 

وی ادامه داد: ایجاد صلح بین طرفین پرونده های موجب خیر و برکات زیادی برای آن ها خواهد بود و مشکلات اجتماعی را کاهش می دهد که از گذشته های دور این کار مرسوم بوده که افراد صاحب نفوذ در چنین مسائل مداخله داشته اند.

حبیبی با بیان اینکه ستاد صلح و سازش در مراکز مختلف مردمی استان اصفهان تشکیل می شود، تصریح کرد: ظرفیت مساجد استان اصفهان برای گسترش صلح و سازش و آموزش مفاهیم حقوقی بکار گرفته می شود.

 

وی اضافه کرد: مسجد هر محله ظرفیت خوبی برای گسترش مفاهیم حقوقی و ارائه خدمات صلح و سازش دارد که به همین منظور تفاهم نامه با تعدادی از متولیان مساجد برای همین کار منعقد شده است.

 

*تقویت ارتباط دستگاه قضایی با نهادهای مردمی

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه نتایج حاصل از تشکیل ستادهای صلح و سازش موجب تصمیم گیری برای گسترش این اقدام خواهد بود، یادآورشد: این کار با محوریت شوراهای حل اختلاف و حضور معتمدین و افراد صاحب نفوذ انجام می شود.

وی اضافه کرد: این چنین اقدامی ارتباط دستگاه قضایی با نهادهای مردمی مثل نهادهای فرهنگی مسجد را تقویت می کند و فرهنگ های ناب اسلامی مثل صبر، گذشت، اصلاح بین طرفین و مواردی از این قبیل را گسترش می دهد.

کد خبر 1088085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha